בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 221 01/03/15
חילוצי מסוקים
קסדות המאה ה-21
כובשי השחקים

עסקי אוויר לרשימה המלאה

לא לבד בקוקפיט

איתן הבר משוחח עם האלוף אמיר אשל, מפקד חיל–האוויר: על הטרור ("אפשר לחיות איתו, לא לרקוד איתו") על הציפיות ממערכת "כיפת ברזל" ("התחקיר על האכזבה כבר כתוב") ועל שאלת מיליון הדולר: עד מתי יהיו טייסים בחיל–האוויר? ("לא לנצח")

ניסויים חדשים ב"לביא"

בקבלת הפנים למטוס ההדרכה החדש משתתפים גם המהנדסים וטייסי הניסוי של טייסת מנ"ט אשר עורכים ניסויים ראשוניים שמטרתם לוודא שהמטוס מוכן לשימוש מלא

מאמן בז/רעם ישודרג

סוגי חימוש חדשים, תצוגות איכותיות ותחזוקה פשוטה יותר. מאמן F-15 ("בז"/"רעם") עומד בפני שדרוג

כתבות לרשימה המלאה

מעל השטפון

עננים כבדים, רוחות עזות וגשם ללא הפסקה. אם חשבתם שעל הקרקע קשה להתמודד עם איתני החורף, באוויר הם הופכים לאתגר מורכב הרבה יותר ולכן מתרגלות טייסות מסוקי הסער חילוצי חורף בשיתוף יחידות החילוץ המרחביות ברחבי ישראל

סודות ויסודות

מטוסי "אדיר" (F-35I) ראשונים עתידים לנחות בבסיס נבטים בעוד כשנתיים ועד אז עובדים במרץ רב במנהלת תשתיות "אדיר" ובמחלקת הנדסת תשתיות ובינוי ומקימים את המבנים שיאכלסו את הדיירים החדשים. כל הפעילות מתנהלת תחת מעטה סודיות הנדרש מעצם הגעתו של המטוס החמקן הראשון של חיל־האוויר

לטוס לבד

טייס שמטיס מטוס קרב חד–מושבי ניצב בפני אתגרים רבים: מקבלת המשימה וההמראה, עבור בביצוע המשימה וכלה בנחיתה, הוא מתמודד לבדו עם כל האתגרים והקשיים כשהוא יודע שהאחריות להצלחת המשימה מוטלת רק על כתפיו. כמה טייסים כאלו מנסים להסביר איזה תכונות צריך כדי להיות טייס חד (מושבי)

באוויר העולם לרשימה המלאה

"לא רוצים מלחמה בחלל"

לכאורה אין כמעט דבר משותף לארה"ב וישראל בתחום החלל. האחת מדינה המובילה מאז ומעולם את החדירה האנושית והטכנולוגית לחלל ואילו השנייה מדינה המרכזת את רוב מאמציה בחזיתות קרובות יותר

של מי המסוק הזה?

מסוקי קרב מתקדמים שעברו שדרוג מקיף והופיעו ברשת, עוררו תהיות לגבי שיוכם. תשובה רשמית עדיין אין, אבל הניחושים מצביעים לכיוון מסוים

החזיר יחזור?

חיל–האוויר האמריקאי עושה פניית פרסה ומבטל לפחות חלקית, את הכוונה להוציא את דגם A–10 "חזיר הבר" משירות פעיל