בטאון חיל האוויר

ביטאון
גיליון 212 08/09/13
לגיליון זה מצורפים לוח שנה ומדבקות לבית הספר

עסקי אוויר לרשימה המלאה

"חיל־האוויר הישראלי הוא כוח לחימה יוצא דופן"

מפקד חיל־האוויר האמריקאי ביקר בחיל־האוויר הישראלי, ערך פגישות, סייר בבסיסים והתרשם מהאמצעים ובעיקר מהאנשים. בראיון מיוחד לבטאון חיל־האוויר הוא מספר על האתגרים העומדים בפני הארגון עליו הוא מופקד

מערך הקרב האמריקאי
 והישראלי טסו יחד

תרגיל Juniper Stallion נערך בחודש שעבר בבסיס נבטים ובמסגרתו התאמנו מטוסי קרב אמריקאים יחד עם מערך הקרב הישראלי

"חוזק לא מודדים רק בהיקף הסד"כ אלא באיכותו ועוצמתו"

מזרח־תיכון לא שקט מבחוץ, קיצוץ תקציבי חסר תקדים מבית ואחריות רחבה יותר על חיל־האוויר. ראש מטה חיל־האוויר, תא"ל חגי טופולנסקי, מספר בראיון מיוחד על היערכות החיל לעימות הבא ועל הקיצוץ ההכרחי. למרות הכל הוא אומר: חיל־האוויר חזק וימשיך להתחזק גם בשנים הבאות. ראיון אופטימי

כתבות לרשימה המלאה

נלחמים על השמיים

במאה ה־21 מקימים ארגוני טרור כוחות צבאיים חזקים הכוללים זרוע אווירית ובכך מגבירים את האיום על המדינות בהן הם נלחמים. המציאות המשלבת מכירת והעברת אמצעי לחימה בלתי מפוקחת, תחרות פרועה על שווקים כמו גם החלטות פוליטיות שנויות במחלוקת, הביאה בעשורים האחרונים להתחזקות מגמה

24/7

עשרות אנשי צוות־אוויר שמציפים את החדר, טלפונים מצלצלים ומדי פעם גם סירנה חדה שעוצרת הכל וגורמת לכולם להתרכז. כל דקה בחדר מבצעים של טייסת רוויה בעבודה אינטנסיבית וכשמצרפים דקה לדקה, כך נראות 24 שעות בבסיס תל־נוף, אחד הבסיסים העמוסים ביותר של חיל־האוויר

משנה מקום

משימות מורכבות בהן משתתפים מספר רב של מטוסי קרב דורשות גם תרגול ואימון קפדני. מספר טייסות קרב חברו אל הטייסת "האדומה" לאימון המדמה תרחישי תקיפה וקרבות אוויר בהשתתפות נרחבת ובאזורי אימון בלתי שגרתיים

באוויר העולם לרשימה המלאה

להציל את המיג

"מיקויאן" בקשיים. יצרנית המטוסים הוותיקה מרוסיה שפיתחה וייצרה דורות של מטוסי מיג נמצאת בבעיה כאשר מוצר הדגל שלה אינו עומד בציפיות המכירה הגבוהות. כדי לנסות ולהתגבר התאחדה החברה עם יצרנית מטוסים אחרת וכעת תולים אנשיה תקוות בחוזה גדול שאמור להיחתם עם חיל־האוויר הרוסי

עוד מפציץ בדרך

קיצוצי תקציב ומחסור ביריבים רלוונטיים אינם מסיטים את חיל־האוויר האמריקאי מהכוונה והתוכניות לבניית מפציץ עתידי חדש. על השאלה האם המטוס המתוכנן יהיה מאויש או לא, יש תשובה מעניינת

עדיין טס

אחד מהמטוסים שטייסי חיל־האוויר הישראלי הכירו היטב דרך הכוונת ממשיך לטוס ולמלא משימות מבצעיות בצד השני של אסיה. המיג־21, מסוסי העבודה העיקריים של המאה ה־20, טס עמוק אל תוך המאה הנוכחית בשירות חיל-האוויר של הודו