בטאון חיל האוויר

ביטאון
גיליון 206
גיליון 206 31/08/12
מוצגים בפניכם תקצירים משלוש הכתבות הפותחות של כל מדור. את הגיליון הנוכחי ניתן יהיה לקרוא כשהגיליון הבא יצא.

לגליון זה מצורף לוח שנה

עסקי אוויר לרשימה המלאה

"אנחנו מוכנים לירי על מסוקים בעזה ומודעים לכך שהם מטרה"

כוננות מתוחה בכל הגבולות, משימות אוויר ויבשה וגם לקחים מתאונת היסעור ברומניה. תא"ל דוד ברקי, ראש להק המסוקים, מספר על המשימות, על השינויים שנדרשו אחרי התאונה וגם סבור כי לא רחוק היום בו יטוסו מסל"טים (מסוקים ללא טייס) בחיל־האוויר. ומה עם ה־V־22? גם הוא יטוס אצלנו, השאלה היא רק מתי

מפעילי כטב"ם חברו לכוחות חי"ר - על הקרקע

שבועות ספורים לפני שקיבלו את כנפי מפעיל הכטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש), יצאו חניכי קורס מפעיל האחרון לתעסוקה מבצעית בת שבוע וחצי באזור יהודה ושומרון. בפעם הראשונה בתולדות המערך, הם יצאו לשטח יחד עם כוחות מחטיבות כפיר והנח"ל והצטרפו לפעילות מבצעית בשטח. "לאחר שעברו הדרכות, מטווחים ונכנסו לאווירה, הם יצאו 'לתפוס קו'", סיפר סרן טום, מדריך בבית הספר. "זה כלל שמירות, סיורים ומעצרים יחד עם כוחות החי"ר. הרעיון הוא להמחיש את תחושת האחריות שתהיה להם על הכתפיים".

לראשונה: קצינים "ירוקים" הוכשרו לסיוע אווירי בחטיבות

בחודש שעבר הסתיים הקורס הראשון מבית היוצר של מרכז ההדרכה לשיתוף פעולה. לראשונה סיימו 20 קציני יבשה במילואים – ולא קציני חיל־האוויר - את קורס סגני קציני הסיוע האווירי (קס"א). סגני הקס"אים החדשים, בדרגות סגן עד סגן־אלוף, יחזרו עתה לחטיבות מהן באו לקורס, כשהם מצוידים בידע נרחב על חיל־האוויר ועל שיתוף פעולה עם כוחות היבשה. יחד עם הקס"א ה"כחול" הם יתכננו ויתאמו את הסיוע האווירי לחטיבות השונות.

כתבות לרשימה המלאה

טיסה עם אגוזים

יחידת "אגוז" פועלת במבצעים מורכבים הדורשים לא פעם שיתוף פעולה הדוק עם מערכים שונים בחיל־האוויר, בעיקר מערך מסוקי הסער. בתרגיל יחידתי גדול שנערך לאחרונה בא שיתוף הפעולה לידי ביטוי כאשר מסוקי "יסעור וגם "ינשוף" הטיסו את לוחמי היחידה במשך ימים ולילות. כמה מהמשתתפים מספרים איך הופכים לאחים לנשק

לא תתפוס אותי

כלי־טיס מסתוריים, מדגם לא מזוהה, מפלחים פעם אחר פעם את שמיה של מדינת ישראל, מותירים מאחור רק שובל עשן ותסכול לנסיונות היירוט החוזרים ונשנים של חיל־האוויר, נסיונות שתמיד הסתיימו במפח נפש. ארבעה עשורים מאוחר יותר משחרר ארכיון צה"ל לפרסום את אחת הפרשות המרתקות בתולדות חיל־האוויר

המדריך השלם

עכשיו זה רשמי: המטוס האיטלקי M־346 עומד להחליף את הסקייהוק הוותיק ולהכשיר דורות של טייסי קרב. דרך ארוכה עבר המטוס שנולד כרוסי, הפך לאיטלקי ומופעל במנוע אמריקאי מאז הרעיון הראשוני ועד לגיוסו לחיל־האוויר הישראלי, דרך שתסתיים בעוד כשנתיים, על מסלולי בית־הספר לטיסה בבסיס חצרים

באוויר העולם לרשימה המלאה

אוספריי גו הום

חודש לאחר פריסתם של מטוסי "ראפטור" (F־22) לבסיס קדנה האמריקאי ביפן, הגיעו לשם גם מטוסי "אוספריי" (V־22) של כוחות המארינס. בניגוד לחמקנים, התקשו מטוסי ה־V־22 לחמוק מהביקורות היפניות: "לכו הביתה מטוסים מסוכנים. חזרו לאמריקה"

אפשר לנשום?

כבר חודשים שבעיות החמצן בתאי הטייס של מטוסי ה־F־22 מעסיקות את חיל־האוויר האמריקאי. טייסים התעלפו באוויר, איבדו את ההכרה וסרבו בתוקף להיכנס שוב לתא הטייס הבוגדני. עכשיו המשבר סוף־סוף קרוב לפתרון והבעיה שהעסיקה את כולם צפויה להיפתר עד סוף השנה הנוכחית

ממלאים את השמיים

הודו ממשיכה להצטייד וכעת על הפרק: עסקת ענק נוספת בשווי מיליארד דולר, לרכש מסוקים ימיים רב־שימושיים. עם תוכניות לרכישת מאות מסוקים בשנים הקרובות, ההודים בהחלט לא מתכוונים לעצור שם