המגזין

Bookmark and Share

הכל על חילוצים

חילוצים

אחת ממשימותיו של חיל-האוויר היא חילוץ והצלה. בין אם מדובר בפרח טיס שנטש את המטוס שלו, בניצולים מספינה טובעת או בחיילים פצועים הנמצאים בלב שטח האויב, לוחמי 669 מוזנקים במסוקים ונרתמים לעזרה

חילוץ נוסח אמריקה

בחודש יוני 2015 השתתפו לוחמי יחידה 669 לראשונה בתרגיל חילוץ בינלאומי על אדמת ארה"ב לצד משתתפים מ–13 מדינות. לאחר שטסו על V–22, נחשפו לשיטות חדשות ולציוד מתקדם, חזרו ה"חתולים" הביתה עם לא מעט מסקנות והרבה חוויות

הכניסי תחת כנפך

בשדה הקרב, שנייה אחת עשויה להפריד בין חיים למוות. שם נכנס חיל־האוויר לתמונה: חייהם של פצועים רבים ניצלו במהלך השנים בזכות החילוץ המוסק. לרגל 60 שנה למערך המסוקים, אנו מביאים לכם סיפורים מיוחדים על אחת מהמשימות החשובות של מסוקי הסער, ולא פחות מכך על הערכים המניעים את אנשיו

על חבל דק

מסלול ההכשרה של לוחמי יחידת הפינוי והחילוץ בהיטס של חיל-האוויר, 669, אינו מסתיים עד ליום שחרורם. בקורס מפקדי החוליות של היחידה, פוגשים הלוחמים עשרות סוגים של חילוצים מסובכים ולא שגרתיים: בארות, מערות, גשרים גבוהים, בורות וגם משימת חילוץ מלב שטח האויב

המרוץ לנוטש

משימת חילוץ טייס שנטש מחוץ לגבולות ישראל נחשבת לאחת המרכזיות בחיל–האוויר בכלל ובמערך המסוקים בפרט, על אף שהנטישה האחרונה בשטח אויב התרחשה לפני שנים רבות. במהלך השנים נבנתה תורת לחימה המופעלת במקרה בו יש צורך לאתר ולחלץ אנשי צוות שנטשו, אך מה עושים אם הנוטש איבד את הכרתו? והאם מצילים בכל מחיר

669 ו"יסעורים" מתרגלים חילוץ מצוללת

סדנת חילוץ מהים של טייסות המסע"ר ויחידה 669 שהתקיימה לאחרונה הביאה איתה תרחיש מיוחד: חילוץ פצוע מתוך סיפונה של צוללת

"ראיתי טנקים, אש ועשן"

סרן דני, מכונאי מוטס, חוזר לרגעים של מלחמת לבנון השנייה ומשחזר את החילוץ מבנת-ג'בל, עליו קיבל צל"ש

חילוץ מעיני צוות המסוק

בין אם מדובר בפצוע בתאונה או בפרח טיס שנטש את המטוס, מסוקי הסער נרתמים לעזור. צפו בחילוצים המיוחדים

מעל השטפון

עננים כבדים, רוחות עזות וגשם ללא הפסקה. אם חשבתם שעל הקרקע קשה להתמודד עם איתני החורף, באוויר הם הופכים לאתגר מורכב הרבה יותר ולכן מתרגלות טייסות מסוקי הסער חילוצי חורף בשיתוף יחידות החילוץ המרחביות ברחבי ישראל

מקצוע לחיים

מעל המשט הטורקי, בתוך שטפון שוצף ומעבר לקווי האויב. שלושה מכונאים מוטסים מטייסת "ציפורי המדבר" מספרים על מבצעים מסוכנים וחילוצים מסוכנים לא פחות אותם לא ישכחו, על התפקידים זוהרים יותר וזוהרים פחות ועל הסיכונים הכרוכים במקצוע בו הם משרתים

הצילו!

בשנים האחרונות נרקם קשר יוצא דופן בין יחידת החילוץ ערבה לבין טייסות המסוקים של חיל־האוויר ויחידת החילוץ 669 ובמיוחד עם טייסת “ציפורי המדבר". הם מתרגלים ביחד, מחלצים ביחד ואפילו קוטפים ביחד פלפלים


חמורו של פצוע

העתיד כבר כאן. כלים בלתי מאוישים הולכים ותופסים מקום גדול יותר בנפח הפעילות של חיל-האוויר, וכעת, עומד על הפרק גם פינוי פצועים תוך שימוש במטוסים ללא טייס. השאלות האתיות והמבצעיות עדיין לא נפתרו, אך הכיוון ברור: היכן שאפשר לסכן מכונה, לא יסכנו אנשים

שולטים בחומר

כאשר מבצע מסובך יוצא לפועל, מנהלים אותו מפקדים בחיל–האוויר, אבל אם מסתכלים מקרוב, מבחינים שבין שלל הדרגות הגבוהות, נמצא גם חייל חובה, הלא הוא קצין שליטה (קשל"ט). למרות התואר, הקשל"טים הם חוגרים שמזניקים טייסות לתקיפה, לטיסות איסוף מודיעין או פעולות חילוץ ויורים, למעשה, את יריית הפתיחה של כל מבצע

חילוץ קרבי

פעילותה של יחידת החילוץ והפינוי בהיטס (669) במלחמת לבנון השנייה כללה מקרים רבים בהם היו החילוצים כרוכים בלחימה. כלקח מהמלחמה וגם כחלק מהפעילות השוטפת, שמים דגש ביחידה על היכולות הקרביות. התוצאות לפניכם: יחידת 669 בשבוע לחימה