בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 146 (247) 01/08/02

עסקי אוויר

הצופית תחליף את הזמיר בהדרכת פרחי-הטיס

חיל-האוויר החליט לנצל את האופציה שנשמרה לו, ולהרחיב את עיסקת רכש הצופיות. המטוסים החדשים, שיגיעו לארץ בחודש דצמבר הקרוב, ישמשו להדרכת חניכי מגמת תובלה. בכך יסיימו מטוסי הזמיר הוותיקים, המשרתים בחיל-האוויר מאז תחילת שנות ה-70, את תפקידם בחיל

רוני ווינקלר, צילום: מיטל דינור

מטוסי הזמיר הוותיקים, המשרתים בחיל-האוויר מאז תחילת שנות ה-70, יוצאים משירות. לפני כחצי שנה התקבלה בחיל-האוויר החלטה להוציא את הזמירים משירות מבצעי ולהעבירם לאקדמיה לטיס, לצרכי הדרכה בלבד. אולם לאחרונה התקבלה במטה החיל החלטה אחרת, לפיה את מקומם של הזמירים בהדרכת פרחי-הטיס יתפסו מטוסי צופית.
הסיבה העיקרית לשינוי היא תחזוקתם היקרה של מטוסי הזמיר המיושנים, לעומת מטוסי הצופית החדישים.
מטוסי הצופית החדשים, שצפויים לנחות בישראל במהלך חודש דצמבר הקרוב, ישמשו, בין השאר, להדרכת חניכי השלב המתקדם במגמת תובלה. יש לציין, כי פרט להחלפת הזמיר והדקוטה, מחליפה הצופית גם את מטוסי העגור, שייצאו משירות בחיל-האוויר בהדרגה.
השינוי הקרוב בהדרכת חניכי מגמת התובלה בקורס-הטיס של חיל-האוויר הוא רק חלק משינוי גדול יותר, שצפוי להתרחש בכל תהליך ההכשרה של טייסי התובלה בחיל. "הכוונה היא להעביר למטוסי הצופית גם את קורס האימון המבצעי של מערך התובלה, שנערך בסיום קורס-הטיס", אומר אל"מ ג', ראש מחלקת תיכנון ואירגון בחיל-האוויר. "זהו חלק ממהלך גדול של איחוד פלטפורמות במערך התובלה הקלה, שצפוי לייעל מאוד את העבודה במערך כולו".

עוד באותו מדור

האיש שחשב אחרת

האלוף בני פלד, מפקדו השמיני של חיל-האוויר ומי שעמד בראש החיל במהלך מלחמת יום הכיפורים, הלך בחודש שעבר לעולמו. במבצע "קדש", כשחולץ עם כוויות קשות ורגל נקועה, בעומק 240 ק"מ בשטח האויב, העיר לטייס המחלץ על שכיבה את המנוע. ביום הראשון למלחמת יום הכיפורים, כשאלופי המטכ"ל תיכננו נסיגה, איים שיירה בכולם בעוזי. ב-1976, כשהממשלה החליטה לנהל מו"מ עם חוטפי המטוס לאנטבה, תיכנן להתפטר. דיוקנו של טייס, לוחם ומפקד נחוש ואמיץ, בעל תפיסת עולם בלתי שגרתית ודעות מהפכניות

תוך שנה וחצי ייקלטו בארץ סימולאטורים ל-F-15 ולמסוקים

כדי לחסוך בעלות שעות הטיסה וכדי לאפשר לטייסים לתרגל היחלצות ממצבי חירום בתדירות גבוהה, החליט חיל-האוויר להצטייד בסימולאטורים מהמתקדמים בעולם. עד סוף 2002 יגיע לארץ סימולאטור ה-F-15, שיאפשר אימון גם לטייסי הרעם (F-15I). שנה אחריו ייקלט בחיל-האוויר סימולאטור למסוקים ובו תאי טייס של יסעור ובלק-הוק