בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 146 (247) 01/08/02

עסקי אוויר לרשימה המלאה

"בכל מקום שבו ניתן לבצע את המשימה עם מסוק קרב - עדיף לעשות כך"

"בסוג הלחימה המתנהל בשטחים, למסק"ר יש עדיפות. המסוק בא מלמעלה, רואה תמונה טובה יותר מהכוח הקרקעי ומסוגל להגיב על שינויים שמתרחשים בזמן-אמת". כך אומר סא"ל י', שנתיים לאחר פרוץ העימות בשטחים

נפתחה טייסת הבלק-הוק החדשה

חמישה מסוקי בלק-הוק ראשונים, מתוך 24 המסוקים שרכשה ישראל, הגיעו לארץ בתחילת החודש. הגעתם סימלה את פתיחתה של טייסת הבלק-הוק החדשה, "ציפורי המדבר"

נבחר צוות ההקמה של טייסת ה-F-16I

מטוסי ה-F-16I (סופה) הראשונים של חיל-האוויר צפויים להגיע לישראל בסוף שנת 2003, אבל הרכבת צוות ההקמה של הטייסת הראשונה הושלמה כמעט במלואה.
לתפקיד מפקד טייסת ה-F-16I הראשונה נבחר סא"ל ע', ששימש עד לאחרונה כמפקד טייסת F-15. אחד מסגניו יהיה סרן ח', טייס F-16 הממלא כיום תפקיד במטה חיל-האוויר. שאר אנשי צוות-האוויר שנבחרו לצוות ההקמה של הטייסת החדשה הם קצינים מדרגת סגן עד רב-סרן, שחלקם מוצבים כיום בטייסות הקרב השונות וחלקם ממלאים תפקידי מטה

כתבות לרשימה המלאה

חיית שטח

פתיחתה של טייסת הבלק-הוק החדשה מסמנת עידן חדש עבור מסוקי הבלק-הוק (ינשוף) בחיל-האוויר. בשנתיים האחרונות ליוו מסוקי הבלק-הוק את הלחימה בשטחים מכל זווית אפשרית: הנחתת לוחמים, פינוי פצועים, סיורים אוויריים מעל לשטחי הלחימה והטסת בכירי הצבא. התאמתו של המסוק לסוג הלחימה המאפיין את התקופה האחרונה, הגדילה את משקלו הסגולי, את היקף פעילותו ואת מיגוון משימותיו. "לסוג הלחימה שמתקיים כיום בשטחים, הינשוף הוא מסוק הסער הטוב ביותר", אומר אחד הטייסים

במרדף אחרי פצצות מתקתקות

כשהוקמה יחידת המסוקים של המשטרה בשנת 1992, איש לא חשב שעשר שנים מאוחר יותר תתרכז פעילותה בסיכול פיגועי טרור. בתקופה האחרונה גדל הביקוש, גם אצל טייסים יוצאי חיל-האוויר, להתקבל ליחידה, הנחשבת כיום לאחת הזרועות החשובות ביותר של המשטרה. "פעם חשבו שאנחנו מיותרים ושצריך לסגור אותנו, היום אי אפשר בלעדינו", אומר ניצב משנה שמואל פורת, מפקד היחידה

הטסתי F-16, לא?

המראה קצרה ומהירה, מבער מלא, תרגילי אווירובאטיקה, טיסת מבנה, קרב-אוויר סוער מול זוג מיג-23 סוריים, מנוע בוער ונטישה בגובה 2,500 רגל. כתב הבטאון יצא ללמוד מקרוב על מה מדברים טייסי הקרב והמריא לגיחה מבצעית ב-F-16 חמוש ומתודלק לעייפה. אם לא היה מדובר בטיסה בסימולאטור חדשני, חיל-האוויר היה מאבד מטוס

באוויר העולם לרשימה המלאה

מי קירקע את עסקי האוויר?

התצוגה האווירית היתה מחרישת אזניים, ההשמצות ההדדיות בין היצרניות הגדולות הוסיפו עניין ואפילו קלאודיה שיפר קפצה לביקור ~ אבל מכל הבחינות האחרות - מספר המציגים, היקפי העסקאות ותגובת הקהל - פארנבורו 2002 היה סלון מאכזב, שעמד בצל התקפות הטרור בספטמבר והמיתון העולמי ~ ההפתעה: הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה שנחתם, כנראה בלחץ המימשל, בין "בואינג" לקונצרן האירופי לתעופה צבאית וחלל, בנושא הגנה מפני טילים בליסטיים

מפקד חיל-האוויר נעצר, שר ההגנה התפטר

חקירה ראשונית של אסון הסוחוי-27 העלתה כי מחדלי בטיחות קשים הובילו לאסון החמור ביותר בהיסטוריה של התערוכות האוויריות ~ יום לאחר-מכן התרסק במוסקבה איליושין-86 מיד לאחר ההמראה

אנשי הבקרה - האשמים העיקריים באסון האווירי מעל גרמניה

בקר יחיד הופקד על המרחב האווירי שבו אירעה ההתנגשות בין טופולב-154 של חברת-התעופה הרוסית "בשקיריאן" לבין מטוס המטען של חברת DHL , בלילה של ה-1 ביולי ~ הבקר זיהה את המצב המסוכן פחות מדקה לפני ההתנגשות והורה לטייס הרוסי להנמיך ~ מערכת אוטומטית למניעת תאונות שהיתה במטוס הבואינג של DHL זיהתה את הטופולב וגם היא התריעה לטייסים להנמיך ~ בניגוד לחשדות מוקדמים, קברניט הטופולב היה מיומן והמטוס עצמו חדיש ומתוחזק היטב ~ נגד אנשי הבקרה נפתחה חקירה באשמת הריגה