בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 132 (233) 01/05/00

עסקי אוויר

הבלק-הוק כבר מתדלק באוויר

תגיות: ינשוף (בלק-הוק) , מרכז ניסויי טיסה

אב-הטיפוס הראשון למסוק הבלק-הוק המשופר, בעל יכולת לתידלוק אווירי וטווח טיסה מוגדל, ביצע במהלך חודש מארס תידלוק ראשון באוויר. התידלוק, שהוכתר בהצלחה, בוצע על-ידי טייסי מרכז ניסויי הטיסה של חיל-האוויר.

ליאור שליין וענת וושלר

בחודש מאי צפויים כמה מסוקי בלק-הוק להצטרף לראשונה לפריסה של חיל-האוויר בתורכיה. עד כה נמנע ממסוקי הבלק-הוק להצטרף לפריסות, הנערכות בתורכיה מדי כמה חודשים, בגלל טווח טיסתם המוגבל.
"לפני כמה שבועות ביצעתי תידלוק באוויר עם הבלק-הוק, ואני יכול לומר בוודאות שהביצועים שלו מעולים", אומר סא"ל רונן, טייס יסעור ובלק-הוק ותיק. "אין הבדל בין תידלוק באוויר עם בלק-הוק לבין תידלוק באוויר עם יסעור. מה שכן, הגדלת טווח הטיסה של הבלק-הוק בצורה כל-כך משמעותית בהחלט מהווה קפיצת מדרגה ברמה המבצעית".
התקנת השיפורים השונים בבלק-הוק החלה, כזכור, בתחילת 1999. במסוק הותקנו, בין השאר, מערכת לתידלוק אווירי, הדומה לזו של מסוקי היסעור, ומינשאים מיוחדים למכלי דלק נתיקים (ETS). השיפורים מתוכננים להתבצע בכל מסוקי הבלק-הוק מסוג UH-60L (ינשוף 2), שנרכשו מארה"ב בשנת 1997. במהלך החודשים הקרובים תותקנה המערכות במרבית המסוקים.

עוד באותו מדור

לירות בשדות זרים

כבר כמה שנים מתאמנים טייסי חיל-האוויר בתקיפת שדות-התעופה של מדינות האויב הקרובות והרחוקות. באיזור המטווחים של חיל-האוויר בנגב נבנו מודלים מדויקים של מספר שדות-תעופה זרים. מלמעלה נראים המודלים כשדות-תעופה לכל דבר: יש בהם מסלולים רחבים וצרים, מסלולי הסעה, דת"קים, ואפילו מטוסי קרב המדמים מטוסי אויב. הסימונים שעל הקרקע שורטטו על-פי תצלומי אוויר וכוללים את מיקום המסלולים, הדת"קים ושאר המטרות החיוניות בשדות-התעופה

ייתכנו שינויים בתצורת ה-F-16I

לאחר משא-ומתן שארך כמה שנים, נחתמה לאחרונה עסקת רכש מטוסי ה-F-16 בין איחוד האמירויות לבין חברת "לוקהיד-מרטין". במסגרת העסקה, תייצר החברה 80 מטוסי F-16 מהדגם המתקדם ביותר בעולם - בלוק 60 - תמורת קרוב ל-6.5 מיליארד דולר.