בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 132 (233) 01/05/00

עסקי אוויר

הסתדרו בשלשות

תגיות: משפח"א , קורס טיס , מערך הנ"מ , הוק

בעז, איתי ועמרי נולדו בהפרש של חמש דקות זה מזה. כעבור 18 שנה התגייסו לצה"ל: בעז משרת בנ"מ בסוללת פטריוט, עמרי משרת בסוללת הוק, ואיתי הוא חניך בקורס-טיס בשלב הבסיסי. משפחת חיל-האוויר, הפעם כפול שלוש

יואב רוזן צילום: גולן מקס

לא בכל יום נולדת שלישייה. זה ידוע. אבל בטח שלא כל יום מתגייסת שלישיית אחים לצבא ומגיעה לשרת בחיל-האוויר, במסלולים כל-כך מרכזיים: קורס-טיס ומערך הנ"מ.
בחודשים האחרונים של התיכון, בין בגרות לבגרות, הגיעו בעז, איתי ועמרי, שלישיית אחים מרעננה, למיבדקים לקורס-טיס. בעז נפל לפני הגיבוש, בגלל בעיות ראייה. איתי ועמרי עברו את כל המבחנים המקדימים ובתחילת חודש יולי, באותו יום, התגייסו יחד והגיעו לקורס-הטיס. שבועיים מאוחר יותר, התגייס אחיהם בעז. "לאמא שלנו התרוקן פתאום הבית", אומר עמרי. "גם אחותנו הגדולה היתה אז בצבא".
בעז, הבכור מבין השלושה, משרת כבר קרוב לחמישה חודשים בסוללת הפטריוט שלו, המוצבת בדרום הארץ. עמרי התחיל את קורס-הטיס ובמהלך צ'ק 15 המפורסם, נפל מהקורס. כשחזר לבקו"ם והועבר לשיבוץ באחת מיחידות השדה, ביקש לחזור לחיל-האוויר, למערך הנ"מ. "בעיקר בגלל בעז, שכבר היה שם", הוא אומר. הוא עבר את מסלול ההכשרה של לוחמי ההוק בבית-הספר לנ"מ ולאחרונה הוצב בסוללת הוק בדרום הארץ.
"עמרי ואני עובדים ממש במקביל", אומר בעז. "השירות שלנו הוא כמעט זהה, ואנחנו עושים פחות או יותר את אותה עבודה. השלב הבא מבחינתי הוא קורס מפקדים. כמובן שאמליץ לעמרי לעשות אותו דבר". גם עמרי חושב להתקדם הלאה. "אני חושב לצאת לקצונה", הוא אומר.
איתי מתקרב לסיום השלב השני של קורס-הטיס, השלב הבסיסי. בסופו, יעבור סדרת מבחני טיסה (צ'קים) שיקבעו באיזו מגמה ישובץ. "כמובן שאני רוצה להגיע למגמת קרב", הוא אומר.
בפעמים הנדירות שיוצא לכל שלושת האחים לחזור הביתה לשבת בו-זמנית, הם מדברים, כמובן, על הצבא. "יש לנו חברים משותפים", אומר עמרי, "ועכשיו, מכורח הנסיבות - גם חוויות משותפות".

עוד באותו מדור

"יצאתי לבה"ד 1 בידיעה שאני הולך להיות קצין הנ"מ הדרוזי הראשון"

ואסים גודיה ורובין באראכת, שניהם בני 20, עשו בתחילת חודש מארס הסטוריה, כאשר הפכו לקצינים הדרוזים הראשונים במערך הנ"מ של חיל-האוויר. ואסים הגיע ממערך הסטינגר, ורובין - ממערך המחבט

למכירה: ארבעה הרקולסים במצב טוב

ארבעה מטוסי הרקולס של חיל-האוויר הוצגו לראווה בבסיס חיל-האוויר לוד, ועשרות קונים פוטנציאליים בחנו אותם מקרוב (בתמונה). המחיר עבור כל הארבעה: 6-7 מיליון דולר. המטוסים, שיוצרו באמצע שנות ה-60 ושירתו בחיל-האוויר למעלה מ-25 שנה, הוצאו לפני כמה שבועות למכירה במכרז. כעת יימכרו ללקוחות פרטיים, לחברות תעופה, או אולי יהפכו לדיסקוטק