בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 132 (233) 01/05/00

עסקי אוויר לרשימה המלאה

"חיל-האוויר הוא הסטרט-אפ היחיד שחייב להצליח"

"במקרה של הסלמה בצפון, לאחר היערכות מחדש של צה"ל, יהיה חיל-האוויר השחקן החשוב ביותר בכל פעילות שיוחלט עליה". כך אומר האלוף דני חלוץ, בראיון ראשון כמפקד חיל-האוויר. עוד הוא אומר, כי בקרוב יוחלט על רכש של מטוסי התראה, וכי "המחליף להרקולס הוא הרקולס אחר - כלומר, הרקולס J"

הבלק-הוק כבר מתדלק באוויר

אב-הטיפוס הראשון למסוק הבלק-הוק המשופר, בעל יכולת לתידלוק אווירי וטווח טיסה מוגדל, ביצע במהלך חודש מארס תידלוק ראשון באוויר. התידלוק, שהוכתר בהצלחה, בוצע על-ידי טייסי מרכז ניסויי הטיסה של חיל-האוויר.

לירות בשדות זרים

כבר כמה שנים מתאמנים טייסי חיל-האוויר בתקיפת שדות-התעופה של מדינות האויב הקרובות והרחוקות. באיזור המטווחים של חיל-האוויר בנגב נבנו מודלים מדויקים של מספר שדות-תעופה זרים. מלמעלה נראים המודלים כשדות-תעופה לכל דבר: יש בהם מסלולים רחבים וצרים, מסלולי הסעה, דת"קים, ואפילו מטוסי קרב המדמים מטוסי אויב. הסימונים שעל הקרקע שורטטו על-פי תצלומי אוויר וכוללים את מיקום המסלולים, הדת"קים ושאר המטרות החיוניות בשדות-התעופה

כתבות לרשימה המלאה

האיטלקים באים

שני מטוסי טורנאדו וארבעה מטוסי AMX השתתפו בפריסה הראשונה של חיל-האוויר האיטלקי בישראל. הטייסים האיטלקים, שהתארחו בטייסת F-16 ישראלית, זכו לקבלת-פנים חמה, להיכרות קרובה עם הגבולות המצומצמים של ישראל במסגרת טיסת ניווט ואפילו לקורטוב מבצעיות בתקיפת מסלולי טיסה במטווח דרומי. אחרי ארבעה ימים הם עזבו, עם טעם של עוד

יומני פרי

סא"ל (מיל') אברהם פרי הצטרף למערך המסוקים של חיל-האוויר ממש עם הקמתו. במלחמת ההתשה הוא פיקד על טייסת מסוקי הסופר-פרלון והשתתף במבצעים נועזים בחזית הסורית והמצרית. בימים אלה הוא מפרסם את הספר "טרפז, מסע של טייס מסוקים" שבו הוא יוצא למסע, יחד עם בנו העומד לפני גיוס ומשחזר את המבצעים שהפכו להיסטוריה

חיי לילה

הרעם, F-15I, מטוס הקרב המתקדם ביותר של חיל-האוויר, נמצא במיטבו אחרי שקיעת השמש. מדי מספר חודשים, במסגרת "שבוע הפוך", הולכים אנשי הטייסת לישון בבוקר ומשכימים לפעילות עם השקיעה. האימון המרוכז מאפשר לאנשי צוות-האוויר לטוס ולתקוף בחסות החשיכה, ולאנשי הגף הטכני לחמש ולהכשיר מטוסים בזמן שכולנו ישנים בשלווה

זמן אוויר לרשימה המלאה

המטוסים שלא יוצרו (אבל שינו את עולם התעופה)

בשלהי מלחמת-העולם השנייה עמלו הנאצים על פיתוח מטוסי סילון. על השולחן התקדמו השרטוטים והפיתוחים בקצב מהיר - אך רק מעט מהמטוסים שתוככנו אכן יוצרו. למרות זאת, אותם מטוסי סילון מעטים ששרדו לאחר כניעת הרייך הועברו לארה"ב ויחד עם המהנדסים הגרמנים שנפלו בשבי, שימשו השראה למטוסי הסילון הראשונים של העולם החופשי. אפילו את ראשיתו של המטוס החמקן אפשר למצוא בסיפור הזה

נחיתה בכיכר האדומה

מערך ההגנה האווירית של ברה"מ בשנות ה-80 היה דבר שיש להתפאר בו: טילים מתקדמים, מטוסי יירוט משוכללים וכ-10,000 תחנות מכ"ם הפכו אותו לכמעט בלתי חדיר. עד שהופיע מתיאס רוסט.

עלילות דוליטל מעל טוקיו

זו היתה גיחה, מהסוג שמשנה את פני המערכה: באפריל 1942, באחת מנקודות השפל של ארה"ב במלחמת-העולם השנייה, יצאו מפציצים אמריקאיים להכות בבטן הרכה של היפנים - הבירה טוקיו. במשימה, שכבר משלב ההמראה נראתה אבודה, הצליח ג'יימס דוליטל האגדי להוביל את הצוותים אל המטרה ולהלום ביפנים. כשנטש את מטוסו מעל סין, חשב שנכשל ושמשפט צבאי מצפה לו. הוא לא ידע שעבור האמריקאים הוא הפך לגיבור

משחקי מחשב

F/A-18E/F