בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 126 (227) 01/04/99

עסקי אוויר

סרצ'ר-2 נקלט בטייסת המזל"טים

טייסת המזל"טים של חיל-האוויר תחל בשבועות הקרובים בתהליך קליטת מזל"טים מושבחים מסוג סרצ'ר-2. מדובר בגירסה משופרת של הסרצ'ר, מזל"ט לצורכי מודיעין שנקלט בחיל-האוויר ב-1992.

ליעד ברקת צילום: יעל חביליו

מזל"טי הסרצ'ר של חיל-האוויר עברו בתעשייה האווירית השבחה מקיפה, שכללה שיפורים בכל מערכות המטוס. בין היתר, הותקנו בסרצ'ר-2 כנפיים משוכות לאחור, מנוע חדש ומערכות תקשורת מתקדמות.
ההשבחה נועדה לשפר את טווח הטיסה של הסרצ'ר, להגדיל את כושר השהייה שלו באוויר ולשפר את אמינות הכלים.
"הסרצ'ר-2 הוא מטוס חדש יותר, שמסוגל לטוס למרחקים גדולים יותר, גבוה יותר ולמשך זמן רב יותר", מסביר רס"ן אלון.
"החידוש הגדול הוא המנוע החזק שלו והאפשרות לשהות יותר זמן באוויר, מה שבהחלט יהווה עבורנו יתרון לוגיסטי. הסרצ'ר-2 ישפר את היכולות שלנו באופן משמעותי".
הסרצ'ר המושבח יימסר לחיל-האוויר בשבועות הקרובים ויעבור טיסת קבלה. לאחר מכן יחלו תהליכי הקליטה של המטוס החדש, והכשרת הצוותים להפעלתו, שכן תיפעולו של הסרצ'ר-2 יהיה שונה, ויתבצע מתוך קרונות שליטה חדשים.
הסרצ'ר, כאמור, נקלט בחיל-האוויר ב-1992. מוטת הכנף הנוכחית שלו מגיעה ל-7.2 מטרים, אורכו ל-4.07, ומהירות השיוט שלו עומדת על כ-60 קשר.
מזל"טי הסרצ'ר נוטלים חלק פעיל בפעילות הביטחון השוטף של חיל-האוויר בלבנון, מאתרים מטרות מחבלים ומסייעים למטוסי חיל-האוויר בזמן תקיפות. בתוך חודשים מספר, כאשר יסתיים תהליך הקליטה, יופעל גם הסרצ'ר-2 באופן מבצעי בלבנון.

עוד באותו מדור

מחירו של הלונגבאו גבוה מדי. אנו בוחנים במקביל גם את מסוק הסופר-קוברה

"ראינו בתכנית הלונגבאו יתרונות גדולים. מצד שני, בכל פעם שביקשנו עוד נתונים, העלויות קפצו. לאור התפתחות זו, החלטנו לבדוק אופציות נוספות לשיפור מערך מסוקי הקרב, ביניהן מסוק ה-AH-1Z, גירסה משופרת של מסוק הסופר-קוברה", אומר תא"ל אבנר נווה, ראש מטה חיל-האוויר. עוד אומר תא"ל נווה, כי ככל הנראה, יורכב בעתיד קורס-הטיס משני מטוסים: מטוס שיחליף את הצוקית, כמטוס אימון ראשוני, ומטוס שיחליף את הסקייהוק, לשלב המתקדם יותר של הקורס

רק 1,700 ק"מ מישראל

מטוס ההרקולס הראשון של חיל-האוויר, ובו 12 טונות ציוד רפואי, שקי שינה, אוהלים ומעילים, יצא במוצאי חג הפסח למקדוניה ואלבניה - שני המוקדים העיקריים של הפליטים האלבנים, שנמלטו מחבל קוסובו שבדרום יגוסלביה, מאימת החיילים הסרבים. ימים אחדים לאחר מכן יצאו לשם מטוסים נוספים של חיל-האוויר, ובהם בית-חולים שדה, כלי רכב, ציוד רפואי וכוחות הצלה. כתב הבטאון הצטרף לטיסת הסיוע הראשונה