בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליולן 123 (224) 01/10/98

עסקי אוויר לרשימה המלאה

יחידת החץ עוברת להילוך מתקדם

החל מהחודש הקרוב יחלו ההכנות להקמת סוללת החץ הראשונה באחד מבסיסי חיל-האוויר. כיום פועל בבסיס צוות הקמה מצומצם ובמהלך החודשים הקרובים יתוסף ליחידה כוח-אדם רב והיא תמנה למעלה ממאה לוחמים וטכנאים.

חיל-האוויר מחליף את מטוסי השחף

בחודשים הקרובים יפרסם חיל-האוויר בקשה לקבלת מידע על מחליף אפשרי למטוסי השחף (סי-סקאן). מטוס השחף, המיועד לסיור ימי, משרת בחיל-האוויר קרוב ל-20 שנה.

"איומי הטק"ק גרמו לנו לפתח תחומים חדשים וכושר פעולה בטווחים רחוקים"

"מהשלב בו התחלנו לפתח את כושר הפעולה בלילה ובכל מזג-אוויר, אנו מגדילים במקביל את מספר אנשי צוות-האוויר, כך שיוכלו לפעול לאורך כל שעות היממה".

כתבות לרשימה המלאה

הקרב על הקופה

פארנבורו 98' מחזיק בשיא משולש: הסלון הגדול ביותר בתולדות תערוכות פארנבורו - עם 169 מטוסים ובהשתתפות 1,189 חברות מ-50 מדינות; הסלון האווירי הגדול ביותר מאז ומעולם באירופה, עם שטח תצוגה כגודל עיירה קטנה (105 אלף מ"ר); והסלון, שבמהלכו הוכרזו או נחתמו עסקאות בשווי 24 מיליארד דולר - עלייה ניכרת לעומת השיא הקודם - 14 מיליארד דולר ב-1990. אבל, משתתפיו היו רחוקים מאוד מאופטימיות. המשבר במזרח אסיה והתמוטטות הכלכלה הרוסית היוו מצע נוח לחשש מפני אפקט דומינו, שיגלוש לעבר אירופה ואמריקה. פרשני תעופה סבורים, כי במצב הנוכחי, שבו תקציבי הביטחון ממשיכים להתכווץ והמאבק על הזמנות יצוא יילך ויחריף, עלולים יצרנים חלשים יחסית, כמו "מיג", "דאסו" או "סאאב", להיעלם תוך מספר שנים

אפשר להסתכל וללמוד

איך מלמדים לטוס? איך מלמדים להילחם? ואיך משלבים בין השניים? זו העבודה של מדריכי קורס האימון המבצעי (קא"מ), שאליו מגיעים חניכי מגמת קרב היישר מקורס-הטיס. שם הם פוגשים מדריכים שונים ואווירה שונה מזו של בית-הספר. בסופו של דבר, אחרי לא מעט יסורים לשני הצדדים, מי שהגיעו לקורס כנהגי סקייהוק, יוצאים ממנו כלוחמים

הכיתה המעופפת

הסבה ליסעור בטייסת "דורסי הלילה". נמרוד ורביב הגיעו מאותה טייסת אנפות, מייק הגיע מטייסת אנפות אחרת. דרור הגיע מטייסת מסוקי העטלף. עכשיו הם מגלים עולם חדש ולא חוששים מהתחרות עם הבלק-הוק. נמרוד: "ההבדל בין הבלק-הוק ליסעור הוא כמו ההבדל בין מטוס קל לבואינג"

באוויר העולם לרשימה המלאה

C-130J ראשון נמסר לחיל-האוויר המלכותי

לאחר מסע עולמי להצגת הדגם החדש של מטוס התובלה הוותיק של "לוקהיד-מארטין", ה-C-130J, שכלל גם את ישראל, נמסר בסוף אוגוסט המטוס הראשון לידי חיל-האוויר המלכותי הבריטי.

חיל-האוויר האמריקאי: בכל מקום, בכל שעה

החיל נערך לתגובה מהירה בכל רחבי תבל. לכל יחידת פריסה יהיה איזור מוגדר, שבו היא אמורה לפעול במקרה של משבר: כוח יעודי למזרח-התיכון, כוח לבלקנים וכד'. מחזור העבודה של יחידת פריסה יימשך כ-15 חודשים, מתוכם שלושה חודשים של פריסה לשטח ואימונים בו

אנטיי 2500 - פריסה סביב מוסקבה

הביצועים המובטחים של מערכת ההגנה האווירית הרוסית החדשה מעוררי קנאה: יכולת יירוט של מטרות ב-13 מאך ומקדם הצלחה של 0.98

50 שנה לרשימה המלאה

איך עושים מזבוב פיל

הסיכוי של מטוס נורד לשרוד בקרב-אוויר מול מיג, אם בכלל ניתן לכנות עימות כזה בשם קרב-אוויר, משול לסיכוי של כבשה פיסחת להימלט משיני נמר מורעב. ובכל-זאת, ב-7 ביוני 1967 זה קרה. נורד ישראלי, שחזר ממשימת איתור נפגעים בעיראק, נאלץ להתעמת עם מיג-21 שהוזנק לעברו. הסוף - תאמינו או לא - היה טוב

בצל הרי נפוליון

ב-1932 נוסד בחיפה מועדון הדאייה "הכרמל", ראשיתה של פעילות אווירית מקומית בארץ-ישראל. את הקמת המועדון יזמו אלכסנדר גליק, מהנדס יהודי שעלה מגרמניה וקפטן ר.י. ייטס, קצין בריטי שהוצב בארץ. השניים בנו ביחד דאון, אספו חניכים יהודים וערבים, בהתאם לדרישת שלטונות המנדט, והחלו להתאמן בדאייה. אלא שכעבור זמן קצר נגוזו התקוות: ייטס, מדריך הדאייה היחידי של המועדון, קיבל פקודה לעזוב את הארץ. המהנדס גליק ריסק את הדאון, ונתגלה כי המזכיר מעל בכספי המועדון. כך הגיע לקיצו מועדון התעופה הראשון בארץ

ונעבור לתחזית

משחקי מחשב לרשימה המלאה

FLIGHT UNLIMITED 2

UNREAL

אתם הניצולים היחידים מהתרסקות חללית אסירים על כוכב נטוש. הכלל פשוט - תהרגו כל מה שזז על הכוכב, או שהוא יאכל אותכם

סימולטור חיל-האוויר הישראלי

בסימולטור חיל-האוויר הישראלי של ג'יינס אתם יכולים להוביל רביעיית ברקים לתקיפה בעומק סוריה, או להפציץ את תל-אביב במיג-25