בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 120 (221) 01/04/98

עסקי אוויר

טייסי תובלה בחיל-האוויר בחנו את ההרקולס-J

תגיות: C-130J

חיל-האוויר בוחן את תחום הטיסה במערך המסוקים בתנאי מזג-אוויר גרוע

מיכל פלד-פליישר

המטוס הגיע לארץ במסגרת מסע הדגמה במזרח-התיכון שערכה חברת "לוקהיד-מארטין", יצרנית המטוס, ללקוחות פוטנציאליים.
המטוס שהה בישראל במשך יומיים, ובמהלכם ביצע טיסות הדגמה לקצינים בכירים בחיל-האוויר ולאנשי מערך התובלה.
ההרקולס-J, גירסה חדשה של ההרקולס הוותיק, מצויד באוויוניקה משופרת, המאפשרת להטיס אותו ללא מכונן ונווט. להרקולס-J מנועים חזקים יותר ומדחפים יעילים יותר, שביחד מקטינים את צריכת הדלק של המטוס ב-15 אחוזים.
"זה פשוט מטוס אחר מההרקולס שלנו", אומר אל"מ אמיר, מפקד בסיס התובלה של חיל-האוויר, לאחר שהטיס את ההרקולס-J. "יהיה נחמד מאוד אם נוכל לרכוש את המטוס הזה. אין ספק, שהוא ישפר באופן משמעותי את היכולות שלנו".
"זו ממש חללית", אומר סא"ל דורון, מפקד טייסת ערבות וקברניט הרקולס, לאחר שירד מטיסת ההדגמה. "הכל ממוחשב, הביצועים מדויקים וחלקים. במטוס כזה צריך רק טייס וכלב. טייס, כדי להאכיל את הכלב, וכלב, כדי להעיר את הטייס אם הוא נרדם".

עוד באותו מדור

חיל-האוויר יקבל מערכות צ'פארל מארה"ב

בתחילת 1999 יגיעו לישראל מערכות צ'פארל מדגם בלוק-6, מעודפי צבא ארה"ב, וייכנסו לשירות במערך הנ"מ

"אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להרחיק מלחמות"

"אני מקווה שבשנתיים הקרובות ייפתח דיאלוג אמיתי עם הסורים, פנים אל פנים", אומר שר הביטחון יצחק מרדכי, בראיון ליום העצמאות ה-50 של מדינת ישראל. "אולם אם סוריה תגיע למסקנה שאינה משיגה את יעדיה בדרכי משא-ומתן, היא עלולה לשנות את המצב ולבחור בדרך של עימות צבאי"