בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 117 (218) 01/10/97

עסקי אוויר | בעקבות מסקנות ועדת עברי:

יוחמרו מיגבלות הטיסה של מערך המסוקים

תגיות: ראיית לילה , מערך המסוקים

במחלקת ההדרכה של חיל-האוויר הסתיים לאחרונה עידכון מקיף של פרק המסוקים בהוראות זרוע האוויר, הפקודות לפיהן פועל ומתאמן חיל-האוויר.
עידכון ההוראות החל כבר לפני כשנה, אך הואץ בעקבות מסקנות ועדת עברי, שחקרה את אסון היסעורים, בפברואר האחרון.

אודי עציון צילום: אמיר מודן

השינוי המרכזי הוא החמרת מיגבלות הטיסה, בעיקר באימונים משותפים עם כוחות חי"ר, בהם מוטסים חיילים. באימונים אלה יטוסו המסוקים גבוה יותר, ולא יתרגלו טיסה טאקטית.
שינויים נוספים הם מיסוד תהליכי ההכשרה ושמירת הכשירות של טייסי המסוקים הסדירים, טייסי המילואים וטייסי הצבות החירום. בנוסף, בוצעו איחוד והתאמת נוהלים בין טייסות "אחיות", המטיסות מסוקים מדגמים זהים. הוראות זרוע האוויר גם הותאמו לטיסה עם אמצעי ראיית לילה, דבר שלא היה קיים בעבר. חשוב להדגיש, שבכל הנוגע לפעילות מבצעית, לא חל כל שינוי.
במקביל, מתבצעות כיום שתי עבודות מטה הבוחנות את פעילותו של מערך המסוקים, מכמה היבטים. אחד הנושאים שנבחנו היה מספר שעות הטיסה המוקצות למערך המסוקים. בעקבות הבחינה, מתגבשת המלצה להוסיף שעות טיסה למערך המסוקים כולו.
גם אופי עבודת הצוות במערך המסוקים נבחן כעת. בין היתר, נבדקת האפשרות לצוות במסוקי הסער שני טייסים, כמקובל במערך מסוקי הקרב, במקום טייס ונווט. ללא קשר, הומלץ בשלב זה להוסיף שעות טיסה לאימון נווטי מסוקי הסער.

עוד באותו מדור

מאות אזרחים פנו לחיל-האוויר והציעו הצעות למניעת תאונות. חלקן התקבלו

בעקבות אסון היסעורים, פנו לחיל-האוויר מאות אזרחים והציעו הצעות יעול בתחום הבטיחות ומניעת התאונות. הרעיונות השונים נבחנו, וכעת נבדקת אפשרות ליישם חלק מהם.

תאורת קצות להבים תותקן במסוקי קוברה

במפעל מת"א של התעשייה האווירית מורכב בימים אלה אב-טיפוס ראשון של מערכת תאורת קצות להבים למסוקי הקוברה. הפרויקט החל כחלק מלקחי אסון היסעורים, ומטרתו לשפר את בטיחות טיסת המבנה של המסוקים בלילה.