יומן ארועים

Bookmark and Share
נשקלת האפשרות: "נתב"ג 2" ברמת-דוד פורסם בתאריך 19.11.2013
תגיות: תעופה אזרחית
שדה-תעופה משלים לנתב"ג ברמת-דוד ומערכת להגנת מטוסים אזרחיים מפני טילים – אלו חלק מהנושאים בהם עסקו בכנס התעופה האזרחית של מכון פישר. במהלך הכנס דנו בכירים בתעופה בארץ ובעולם בשאלה לאן מועדות פניה של התעופה בישראל
שיר גולן

אמש נערך כמידי שנה כנס התעופה השנתי הבינלאומי של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית (רת"א) בבית חיל-האוויר בהרצליה. בכנס, שנערך זו השנה השישית, הוצגו הסוגיות הבוערות בעולם התעופה האזרחי במדינת ישראל בהשתתפות בכירים בחברות התעופה ומומחים בתחום שניסו לתת מענה לסימני השאלה הרבים.

בין הסוגיות המרכזיות שהועלו בכנס הייתה סוגיה שמטרידה רבות את משרד התחבורה הישראלי: בניית שדה משלים לנמל-התעופה הבינלאומי בן-גוריון. עד כה, הועלו מספר רעיונות למיקום השדה שהמובילות בהן היו במגידו ובבסיס חיל-האוויר בנבטים שבנגב. כעת, כשאפשרות הקמת נמל-התעופה האזרחי בנבטים ירדה מהפרק, ממליצה רשות התעופה האזרחית לבנות את השדה האזרחי דווקא בבסיס חיל-האוויר הצפוני ברמת-דוד שבעמק יזרעאל. ראש רת"א, האלוף (במיל') גיורא רום, התייחס בדבריו לחיוניות הקמת נמל-התעופה דווקא ברמת-דוד וציין כי הפעילות האזרחית תהווה את מרכז פעילות הנמל ואילו התשתיות הביטחוניות בו יהיו מצומצמות.

כטב"ם וכדורים פורחים: האתגרים המודרניים בתעופה האזרחית
בהמשך, עסקו משתתפי הכנס ב"הסכם השמיים הפתוחים", שאושר באפריל השנה ויצר תחרות לא פשוטה עבור חברות התעופה הישראליות ובפרויקט "מגן רקיע" למיגון מטוסי נוסעים מפני טילים. "אני מעריך שבאמצע שנת 2014 יטוס המטוס הראשון עם המערכת", ניבא ראש רת"א. "יש לזה המון משמעות: 'מגן רקיע' ייתן מענה לטיסה למדינות מסוימות. אנחנו מחכים להשלים את הפרויקט".

כמו כן, הוזכרו בכנס שדות התעופה בשדה-דב ובהרצליה שעתידים להיסגר. "סגירת הרצליה ושדה דב תהווה מכה קטלנית לתעופה הכללית אך גם לתעופה הפנים ארצית ולפגיעה קשה בחברות התעופה הישראליות, ובמיוחד ארקיע וישראייר שפועלות משדה-דב שעתיד להיסגר", אמר יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר.

בנוסף הציגה רת"א את האתגרים החדשים בתחום התעופה האזרחית: כלי-טיס בלתי מאויישים. "בשנים האחרונות מתפתחים תחומים שרת"א צריכה לתת להם תשובה", הסביר ראש רת"א. "יש כיום חמש חברות של כדורים פורחים שמטיסות מעל 20 אלף טיסות בשנה. יש כלי-טיס בלתי מאוישים אזרחיים קלים עד 15 קילו. עלינו לפתח תפיסות חדשות של פיקוח שהן שונות ממה שהכרנו עד כה".

 
1 | 2
 
ראש רת"א, האלוף (מיל') גיורא רום
ראש רת"א, האלוף (מיל') גיורא רום

צילום: סיון פרג'