יומן ארועים

Bookmark and Share
בקרים מוטסים חדשים הצטרפו לחיל פורסם בתאריך 26.08.2013
תגיות: מערך הבקרה , בקרים , טייסת "הנחשון"
בקרים מוטסים חדשים הצטרפו לטייסת "הנחשון" הפועלת מבסיס נבטים הדרומי. הבקרים המוטסים קיבלו היום את כנפי הבקר המוטס עליהן עמלו, ובקרוב יצאו למשימות בקרה על מטוס ה"עיטם", לפעמים הרחק מגבולות המדינה. "הבקרים לוקחים חלק במשימות מורכבות וגורליות"
שני פומס

היום הצטרפו לטייסת "הנחשון" חברים חדשים: בקרים שסיימו את הכשרת הבקר המוטס ויחלו בקרוב את תפקידם כצוות-עזר אוויר. לאחר הכשרה בת שלושה חודשים, הם קיבלו היום את כנפי הבקר המוטס שלהם בטקס שנערך בטייסת, שתהיה ביתם השני בשנים הקרובות. "מעטים מגיעים להיות בקרים מוטסים", מתגאה רס"ן לירון, מפקד גף בקרה ב"נחשון". "המקצוע משלב הבנה וידע טכנולוגי. הבקרים לוקחים חלק במשימות מורכבות וגורליות".

בטייסת "הנחשון" חיים זה לצד זה לוחמי צוות-אוויר ובעלי תפקידים נוספים ביניהם הבקרים המוטסים, דבר המייחד אותם מהטייסות השכנות. הטייסת מפעילה את מטוסי ה"שביט" למודיעין אווירי, ואת מטוסי ה"עיטם", מהם פועלים הבקרים המוטסים במשימות, לעיתים מעבר לגבולות המדינה. על מנת להגיע לתפקיד הייחודי, על הבקר לשרת לפחות כשנתיים באחת מיחידות הבקרה האזוריות (יב"א), ורק לאחר מכן הוא יכול להיבחן אליו.

ויגור בקר עם טייס
בניגוד ליב"אות הקרקעיות שפועלים בהן עשרות בקרים וטכנאים, מטוס ה"עיטם" יכול להכיל בתוכו מספר מצומצם של אנשי צוות. לכן, על הבקרים המוטסים להכיר את המטוס לעומק ולדעת גם לתפעל תקלות כשצריך. "בחודש הראשון של ההכשרה הם לומדים את ההבדלים בין בקרה מוטסת לקרקעית. הם לומדים על המערכות של המטוס, זרימת החשמל בתוכו, איך מקררים את המערכות וכדומה. אלו לא דברים שבקרים נתקלים בהם על הקרקע", פירט רס"ן לירון. "לאחר מכן הם ממשיכים בלימודים עיוניים, מתחילים גיחות בסימולטור ולטוס במטוס עצמו. התפקיד דורש לא מעט עבודת צוות בין הבקרים ולכל אחד יש תפקיד מוגדר בתוכו. המטוס לא יכול לתפקד ללא עבודת הצוות".