יומן ארועים

Bookmark and Share
הבטיחות קודמת כמעט לכל פורסם בתאריך 08.02.2012
תגיות: בטיחות , מבק"א
"שנת 2011 הייתה שנת מעבר שהתוצר העיקרי שלה הוא יצירת כלים להגברת הבטיחות בטיסה, ולהפחתת מספר התאונות". רע"ן בטיחות בטיסה, סא"ל שגיא, מספר על השינויים וההתפתחויות בתחום הבטיחות בטיסה
לילך גונן

 על אף החשיבות הגבוהה של בטיחות בטיסה, רע"ן בטיחות בטיסה, סא"ל שגיא מודע לכך שהבטיחות אינה נמצאת בעדיפות הראשונה של חיל-האוויר. "בסופו של דבר, הכי חשוב זה להיות טובים ומכריעים. אם בטיחות הייתה במקום הראשון לא היינו טסים, הכי בטוח זה להשאר על הקרקע", הוא מסביר. אך שמירה על בטיחות בטיסה ללא ספק נמצאת על סדר היום של חיל-האוויר הישראלי.

"חיל-האוויר נמצא בתהליך של שינוי גישה, שמרכזו הוא להפוך את הבטיחות לחלק מהמשימה המבצעית", סיפר סא"ל שגיא. "בעבר הייתה גישה שכדי להיות הכי טובים צריך לפעמים לשלם בחיי אדם. כיום הגישה שונה לחלוטין, יש דגש על הגורם האנושי. היום חושבים שהגורם האנושי הוא המפתח שעומד מאחורי הפחתת התאונות. מדובר במגוון רחב מאוד של תחומים, הן בהיבט הפיזיולוגי של מנוחה ותזונה, והן בהיבטים הפסיכולוגיים של מה שעובר על אנשי צוות האוויר".

אמנם במובן של בטיחות אין אפשרות לחזות את מה שעתיד לקרות, אך בענף בטיחות טיסה עושים את כל המאמצים למנוע תקריות מראש. אחד המהלכים החדשים שעתיד לתרום למאמצים אלה הוא הערכת מצב בטיחות בבניית תוכניות טיסה. "אנו עושים ניתוח של תכנית הטיסות הצפויה לשנת 2012 לפי השנים הקודמות, ומסתכלים איפה צפויות נקודות הכשל, כדי שהמפקדים יכירו את כל המפגעים האפשריים".


מידע נוסף על בטיחות בחיל-האוויר

ראש מבק"א: "מקבילים בין הבטיחות בטיסה לבטיחות בדרכים"

ראיון מיוחד עם ראש מפקדת בקרת איכות (מבק"א), אל"מ ניר, חושף את התוכניות העתידיות של חיל-האוויר לשמירה על בטחון חייליו. להפתעתנו, מאמצים רבים מתרכזים דווקא בבטיחות קרקעית, ולא רק אווירית


לכתבה המלאה


"מנסים למנוע את התאונה הבאה"

מפקדי הטייסות מכל הבסיסים הגיעו כדי לסכם את הלקחים מהשנה החולפת ולנסות למנוע את התאונה הבאה. המפקדים בחנו את תאונות העבר, נפגשו עם מפקד חיל-האוויר וחשבו יחד איך מתמודדים גם עם הצד המסוכן של השמיים


לכתבה המלאה


סיפורים מהקופסה השחורה

תאונות אוויריות התרחשו מאז ימיה הראשונים של התעופה העולמית. מה הם הגורמים העיקריים לתאונות וכיצד ניתן, אם בכלל, להימנע מהן? האם הן נתון מובנה שיתקיים כל עוד יטוסו מטוסי נוסעים, או שבעזרת חינוך, תפעול ותחזוקה אפשר לדאוג שכל מי שימריא, גם ינחת בשלום?


לכתבה המלאה


"בטיחות בדרכים - לא רק ליום אחד

שמים גז, גם על הקרקע: בחיל המתעסק כל העת בתעבורה באוויר מנצלים את יום הבטיחות בדרכים ומזכירים שגם כשנוהגים במכונית אסור להיות שאננים. יצאנו לבדוק את פעילותם של "טייסי" הקרקע בחיל


לכתבה המלאה


"אף פעם אי אפשר לדעת כמה תאונות מנעת. אפשר לדעת רק כמה לא"

בעקבות התרסקות היסעור ברומניה, וכשטיוטת דו"ח הביניים של ועדת החקירה כבר מונחת על שולחנו, פגשה עורכת הבטאון את ראש מבק"א (מינהל בטיחות וביקורת איכות) בחיל-האוויר לשיחה מקיפה על היסעור, על חקירת תאונות ובעיקר על הדרכים למנוע אותן


לכתבה המלאה


מעתה: מנגנון חדש לתחקור אירועי בטיחות

חיל-האוויר לוקח צעד נוסף לעבר שמיים בטוחים יותר: יחד עם רשות התעופה האזרחית יקים החיל מנגנון משותף לתחקור אירועי בטיחות תעופתית, שינסה להתמודד עם סכנת התאונות באוויר


לכתבה המלאה

 
1 | 2 | 3