יומן ארועים

Bookmark and Share
יחידת הכיבוי תרגלה שת"פ קרקעי פורסם בתאריך 01.12.2011
תגיות: יחידת כיבוי אווירית , תרגילים ואימונים
שנה חלפה מאז אסון השריפה בכרמל, בעקבותיו הגיעו לארץ לראשונה מטוסי כיבוי אש. עם 150 שריפות, 1200 גיחות ו-500 שעות טיסה, יחידת הכיבוי האווירי ערוכה ומוכנה לכל תרחיש, ובקרוב גם עם מטוסים חדשים
שיר גולן | צלם: כרמל הורוביץ

שיתוף פעולה נרחב התקיים ביום שלישי האחרון, בו חברת "כים-ניר", קק"ל, רשות הטבע והגנים ושירותי הכיבוי וההצלה נסעו יחד דרומה לתרגיל משותף עם יחידת הכיבוי. יחידת הכיבוי האווירי תרגלה יחד עם שאר הגופים הכוונה מהשטח, וקיימה יום עיון בנושא.

היום החל עם סיור במנחת של חברת "כים-ניר", במהלכו ניתנו הסברים בנושא מבנה מטוסי הכיבוי הייחודים ויכולותיהם. מיד לאחר מכן נפתח התרגיל, והכוחות האוויריים והקרקעים החלו להתמודד עם התרחישים השונים. "בתרגיל אנחנו מתנסים במספר מקרים", פירט קצין השטח של היחידה, סרן אורן. "זאת משום שלשריפה יש כמה פרמטרים כמו אקלים אזורי, רוח וטמפרטורה, המשפיעים על אופן הכיבוי".
בתרגיל התבקשו הכוחות לעבוד יחד ולבחור את הדרך המתאימה והיעילה ביותר ללחימה באש, תוך כדי שהם מנהלים תקשורת ישירה בין הכוחות על פני הקרקע ובין המטוסים. "אנחנו מצפים שנקנה לכל הגופים את יכולת התקשורת עם הטייסים", אמר סגן מפקד היחידה, רס"ן ניסים. "מטרת התרגיל היא בעיקר יצירת שפה משותפת, שיכירו אחד את השני ויראו את עבודת הכיבוי מנקודת מבט אחרת".

בקרוב: שני מטוסים חדשים
כחלק מניסיון היחידה ליצירת שפה אחידה ומשותפת, בונים בימים אלו ביחידה עזרי שליטה משותפים. "מתוכנן שכבר בחודש הקרוב תהיה מפה משותפת עם כל השכבות הרלוונטיות", הדגיש רס"ן ניסים. ביחידת הכיבוי מתכוננים לערוך שינויים נוספים, ביניהם, קציני השטח של היחידה יערכו סיורים באזורים בהם קיים חשש לבעירה על מנת לספק מענה מהיר יותר. בנוסף, אל שבעת מטוסי הכיבוי הנוכחיים יצטרפו בחודשיים הקרובים שני מטוסים נוספים. "עבור המטוסים לא קיימות בעיות של נגישות ומכשולים קרקעיים", הסביר גורם בשירותי הכיבוי וההצלה, "המגבלות האלה מצריכות מאתנו זמן, הזמן הזה הוא קריטי בשבילנו".

 

 

 

 

 
1 | 2 | 3 | 4
 
מטוס הכיבוי במהלך התרגיל
מטוס הכיבוי במהלך התרגיל