בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 186 27/04/09
מוצגים בפניכם תקצירים משלוש הכתבות הפותחות של כל מדור. את הגיליון הקודם ניתן יהיה לקרוא בעוד כחצי שנה עם פרסום גיליונות הארכיון.

לגליון זה מצורף גליון ילדים:





עסקי אוויר לרשימה המלאה

ברק ממריא. צילום: כרמל הורוביץ

"ברק 2020" יוצא לדרך

פרויקט "ברק 2020", שנועד לשפר את יכולותיהם של מטוסי ה-F–16 הוותיקים של חיל-האוויר ולקרבן אל יכולות מטוסי הסופה (F–16I) החדישים, יחל בשבועות הקרובים את ההתקנות הסדרתיות. בזה אחר זה יוכנסו מטוסי הברק למוסך ויותקנו עליהם בלוק אוויוני ומערכת קשר חדשים

עוד שיפור למערך האיסוף של חיל–האוויר

חיל-האוויר מתכוון לרכוש מצלמות ומערכי איסוף חדישים מתוצרת התעשיות הישראליות, אשר יותקנו על הכטב"מים (כלי-טיס בלתי מאוישים) ועל מטוסי הקרב שבחיל. במהלך השנה הקרובה צפויה להיחתם העסקה, שכוללת בין השאר את החלפת מערך הצילום האנכי של מטוסי הקרב והכטב"מים.
צילום: כרמל הורוביץ

הנספחים הזרים הגיעו לרמת דוד

כ-50 נספחים של צבאות זרים, המוצבים בישראל, ביקרו בסוף חודש מארס בבסיס רמת דוד של חיל-האוויר

כתבות לרשימה המלאה

סיפורים מהקופסה השחורה

תאונות אוויריות התרחשו מאז ימיה הראשונים של התעופה העולמית. מה הם הגורמים העיקריים לתאונות וכיצד ניתן, אם בכלל, להימנע מהן? האם הן נתון מובנה שיתקיים כל עוד יטוסו מטוסי נוסעים, או שבעזרת חינוך, תפעול ותחזוקה אפשר לדאוג שכל מי שימריא, גם ינחת בשלום?

לא לפחד כלל

סיפור חייו של אל"ם (מיל') שמואל שלו, הוא ביטוי לתקומה לאחר שואת יהודי אירופה. מי שעבר את השואה כנער צעיר ביערות אירופה, עלה לישראל והתגייס לחיל–האוויר. במשך 25 שנים שירת במגוון תפקידים, עבר בסיסים ומלחמות וזכה גם בצל"ש מפקד חיל–האוויר. יום השואה 2009

כשהאחת פוגשת את הראשונה

קרבות אוויר אינם מתרחשים בתדירות גבוהה בשנים האחרונות, אך בחיל–האוויר לא מזניחים את הנושא החשוב. שתיים מטייסות הקרב של החיל נפגשו לסדנה במסגרתה תורגלו תרחישים שונים הקשורים ביכולות אוויר–אוויר, כמו גם תרגול של אמצעי לחימה, כולל טילים שונים ואפילו תותחים

באוויר העולם לרשימה המלאה

עוד שלב בדרך למבצעיות:F-35B

הברק מכה פעמיים

ה–F–35 "לייטנינג 2" ממשיך להפגין פוטנציאל: עוד טיסת ניסוי מוצלחת לגרסת ההמראה קצרה / נחיתה אנכית של המטוס
בינתיים רק הדמייה: כך אמור להיראות הדיסק-רוטור

מנועים קדימה

ב"בואינג" עובדים על כלי–טיס מהיר ומשנה צורה, המצוייד ברוטור, כנף קבועה - ודיסק

חול בעיניים

לטייסי מסוקים אין צורך לחשוש עוד מהמראה ונחיתה בתנאי ראות נמוכה: מערכת חדשה תאפשר להם למצוא את דרכם גם בתוך סופת חול