בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 172 (273) 28/12/06
ביום ראשון הקרוב יצא לאור הגיליון החדש של בטאון חיל-האוויר.
גיליון בעיצוב מחודש.
בגליון כתבות מיוחדות לקראת מסדר כנפיים, נתוני בוגרי קורס הטיס האחרון, כתבה על תדלוקים, טרור אווירי ותכנון המערכה ועוד נושאים רבים ומגוונים.

באוויר העולם

מסוק חילוץ חדש–ישן

תגיות: תעופה עולמית , השבחות

הצ'ינוק הוותיק נבחר להיות מסוק החילוץ הקרבי של המחר - השבחה כוללת מכף רגל ועד ראש תקנה לו יכולות משופרות בשדה–הקרב. ניצחונה של "בואינג" במכרז על תכנית ה–CSAR–X מעיב במיוחד על "סיקורסקי" המתחרה, שהפסידה גם בתכנית המסוק הנשיאותי

ערן בלכר

מסוק ה–CH–47 צ'ינוק הוותיק של חברת "בואינג" זוכה לעדנה מחודשת ועובר "מתיחת פנים" מקצה אל קצה. המסוק הטקטי בעל שני הרוטורים הגדולים זכה לאחרונה במכרז היוקרתי בשווי עשרה מיליארד דולר להיות מסוק ה–CSAR–X של חיל–האוויר האמריקאי - מסוק החילוץ וההצלה הקרבי החדש.

הצ'ינוק של "בואינג" הביס את מסוק ה–US101 של "לוקהיד–מרטין" ואת ה–MH–92 של "סיקורסקי", שהתחרו לצדו במכרז. בעוד שיציבותה של "לוקהיד" לא מוטלת בספק, התבוסה בתחרות הינה מכה קשה ל"סיקורסקי", שכבר הפסידה בשנה שעברה חוזה בשווי שבעה מיליארד דולר בתחרות המסוק של נשיא ארה"ב לדגם US101 של "לוקהיד–מרטין".

החוזה הראשוני, בשווי 712 מיליון דולר, הוא לפיתוח "בלוק 0" של תכנית ה–CSAR–X, כלומר - דגם בסיסי של צ'ינוק עם הכנות להתאמות העתידות לבוא ושלושה מסוקי ניסוי להדגמת טכנולוגיות. לאחר מכן ייוצרו 141 מסוקי צ'ינוק "בלוק 0", שיושבחו בהמשך לתצורת "בלוק 10". תצורה חדשנית זו תכלול מערכת רוטורים משופרת, מערכות הגנה עצמית מתקדמות ועזרים אופטיים מתוחכמים.

על–פי "בואינג", מבוסס ה–HH–47 "בלוק 0+" על גרסת ה–MH–47G של הצ'ינוק שבשימוש צבא היבשה האמריקאי במבצעים מיוחדים (בעיראק ובאפגניסטן), כיוון שיש לו כבר חלק מהמרכיבים המתוכננים ל"בלוק 10", בין השאר - מכ"ם למעקב שטח. גם תוספות בסיסיות אחרות ל"בלוק 0", כמו מערכת טייס–אוטומטי דיגיטלית ומערכות תחקור מתקדמות, נלקחו בחשבון.

הקניית יכולת מבצעית ראשונית לצ'ינוק הקרבי החדש מתוכננת ל–2012 עבור "בלוק 0" ול–2018 עבור "בלוק 10". יכולת מבצעית מלאה תושג ב–2024.

עוד באותו מדור

יירוט משותף

ארה"ב וישראל בתוכנית חדשה להגנה מפני טילים בליסטיים קצרי–טווח
"בואינג" KC-135

"החלפת ה–KC–135 בראש סדר העדיפויות"

כך אמר מפקד חיל–האוויר האמריקאי, הגנרל מייקל מוזלי, במסיבת עיתונאים בה פרס את תחומי ההשקעה ומטרות העל של חיל–האוויר האמריקאי לשנים הקרובות. מטוסי–הקרב מהדור החמישי, ה–F–22 וה–F–35, עדיין תופסים נפח משמעותי, אולם הגנרל מוזלי לא מהסס לדרג בראש סולם העדיפויות מציאת מחליף למטוס התדלוק הוותיק