בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 166 (267) 28/12/05

עסקי אוויר לרשימה המלאה

צילום: רובי קסטרו

"אנחנו עולים במעלה המדרגות הנעות היורדות"

עם סיום תפקידו כראש מטה חיל–האוויר, מספר תת–אלוף עידו נחושתן על חשיבותו של תפקיד הרמ"ט, על בניין זרועו הארוכה של חיל–האוויר, על המהפכה באסטרטגיית ניהול הידע בחיל ועל האנשים שעושים את הכל כל הזמן.
לפני

חיל–האוויר תקף בלבנון

טייסות הקרב של חיל–האוויר הובילו את תגובת צה"ל למתקפת הירי של חיזבאללה ב–21 בנובמבר. מטוסי ברק (F-16C/D) ורעם
(F-15I), וגם מסוקי אפאצ'י, קוברה, בלק–הוק ויסעור חזרו לאחר הפסקה ממושכת למלא את שמי הצפון ולבצע פעילות מבצעית תקיפה כנגד החיזבאללה. דיווח מפורט
תקיפת הסופה הראשונה. תמונת כוונת

תקיפה ראשונה לסופה

כמעט שנתיים לאחר הגעת המטוסים הראשונים לישראל, ביצעו בסוף חודש אוקטובר מטוסי הסופה (F-16I) החדישים את תקיפתם הראשונה. הסופות הטילו פצצות לעבר אתרי שיגור קסאם בעזה והפגיעות היו מדויקות. "הטייסת נערכה לתקיפות במשך תקופה ארוכה ומוכנותה הרבה התבטאה במהלך ביצוע המשימה", אומר סא"ל נ', מפקד טייסת "הנגב"

כתבות לרשימה המלאה

תדלוק אווירי בזמן הניסוי

אל תנסו את זה בבית

אל תתנו לאף אחד לספר לכם משהו אחר: טייסי המרכז לניסויי טיסה (מנ"ט) של חיל–האוויר הם חלוצים. ביחד עם צוות קרקעי גדול, פוסעים הטייסים הללו צעד אחר צעד בדרך הארוכה והבלתי נודעת להכרת כל כלי–טיס שחיל–האוויר רוכש. הדרך הזו, למי שלא יודע, נמצאת בגובה 35,000 רגל

איש העטלף החדש

מילים רבות כבר נכתבו על קורס–הטיס ועל קורס האימון המתקדם, שאנשי צוות–אוויר עוברים עם הגיעם לחיל–האוויר. אבל אחרי הקורס והאימון, יש עוד משוכה שצריך לעבור: ההסבה בטייסת החדשה. ההכרות עם כלי–הטיס החדש, ההשתלבות בטייסת, לימודים, טיסות ראשונות וחוויות למכביר. כתבת הבטאון הצטרפה להסבה של טייס צעיר על המסוק הימי 'עטלף'

היו ימים ברקיע

בימים אלה מלאו 20 שנה להפלה האחרונה של מטוס–קרב של צבא ערבי בידי מטוסי חיל–האוויר הישראלי. היעדרו המוחלט של אלמנט כה מרכזי משגרת הפעולות של חיל–האוויר במשך שני עשורים, מעלה מספר שאלות חשובות ומהותיות הנוגעות באופי הפעילות המבצעית והאימונים בחיל. לאחר זמן כה רב, מנסים שניים שישבו באותו הקוקפיט בקרב האחרון, לשחזר את ההפלה ההיא ולצפות אל עבר זו שתבוא בעתיד

באוויר העולם לרשימה המלאה

משבש קרבי: EA-18G

מלחמה תקשורתית

זירת הקרבות של המאה ה–21 היא אמצעי התקשורת, הבאה לידי ביטוי גם בעיראק: מכנף הלוחמה האלקטרונית של האמריקאיים מופעלים מטוסי EA-6B המשבשים או שותלים תעמולה פסיכולוגית בכל ערוץ תקשורת העולה על דעתם - החל מרדיו וטלוויזיה וכלה בטלפונים סלולריים, והכל יתגמד כאשר יכנס לשימוש ה"גראולר" - הסבה מתוחכמת של מטוס–הקרב F/A-18 למטרות לוחמה אלקטרונית
מפתחים חסינות בהדרגה: אמריקאים מקימים את חיל-האוויר העיראקי על רגליו

ארה"ב מסייעת בשיקום חיל–האוויר העיראקי

כיוון חדש מסתמן במלחמה העקובה מדם בעיראק: מאמצים מצד האמריקאים לשקם את חיל–האוויר העיראקי המרוסק כדי שיעמוד לצד הקואליציה במאבקה במורדים

F-35 תחילת הסוף?

סגירתו של אפיק מרכזי בפרויקט מטוס–הקרב הרב–לאומי, עומדת על הפרק כתוצאה מקשיים כלכליים ומטלטלת את עתידו של שוק מטוסי–הקרב הבינלאומי

ג'ויסטיק לרשימה המלאה

להשתמש בראש שלך

מוצר חדש המיועד בדיוק לקהילת חובבי סימולאטורי–טיסה נותן חופש פעולה והתמצאות מרחבית שטרם נראתה במחשב הביתי. נא להכיר: "TrackIR" - סיבה מספיק טובה לחבוש כובע בתוך הבית

על קלפים ומטוסים

חשיבה מהירה, רפלקסים של פנתר, יכולות טיסה מופלאות, קור רוח, אומץ לב וגבורה בפני הסכנה - לא תזדקק לאף אחד מכישורים אלו על מנת לצלוח את ”Down In Flames”. עם זאת, קצת שכל ישר והרבה מזל הם המרכיבים העיקריים לניצחון בכל משחק קלפים והמצב אינו שונה כשעל הקלפים מתנוססות תמונות של מטוסי–קרב ממלחמת העולם–השנייה. האם זה גורם למשחק להיות קלף מנצח? התשובה תלויה באופי השחקן

מציאות מדומה למכירה

אתר הסימולטורים "flightsim.com" הצטרף לחברת מוצרי סימולאציית הטיסה “eDimensional" בהקמת החנות הוירטואלית fspilotshop.com.

סיכום עולמי 2005 לרשימה המלאה

נשימה עמוקה

פרויקט ה"היפר–X" של נאס"א הגיע לסיומו והשיג את מטרתו עם הדגמה מוצלחת של יכולות שגא–קוליות בעזרת מנוע נושם–אוויר במהירות המתקרבת ל-10 מאך - שיא המהירות בכל הזמנים. מדובר בכלי–ניסוי מסוג X-43A ששוגר ממפציץ B-52 וגמא 32 קילומטר במהירות משוערת של כ–5,650 קשר בשעה (10,500 קמ"ש). טיסת הניסוי ההיסטורית חתמה תהליך של שמונה שנים עם תקציב בן 230 מיליון דולר והיוותה שיא במאמץ בן 40 שנה של סוכנות החלל האמריקאית.

שחקן חיזוק זר

במכרז הנכסף בשווי 1.6 מיליארד דולר שערך הפנטגון לבניית 23 מסוקים נשיאותיים, זכה צוות בינלאומי בהובלת חברת "לוקהיד–מרטין" עם דגם של מסוק 101US - הצעה המבוססת על מסוק ה–101EH האנגלו–איטלקי. הצעה זו גברה על חברת "סיקורסקי" המתחרה. "לוקהיד–מרטין" משמשת כקבלן ראשי עבור תכנון המסוק הכולל שלדה תצורת "אוגוסטה ווסטלנד", מנועים של "ג'נרל אלקטריק" והרכבה סופית במפעל למסוקים של חברת "בל" בטקסס. החלטה זו מהווה נקודת מפנה עבור הפנטגון, הנוטה לבכר טכנולוגיות מקומיות על אלו הזרות.

שמיים קטלניים

מספר רב של תאונות קטלניות פקד את התעופה האזרחית, בעיקר בשלושת החודשים האחרונים. 851 הרוגים נמנו השנה והתווספו לסטטיסטיקה הכאובה הזו, ברצף מחריד של התרסקויות ביוון, אינדונזיה, פרו, ונצואלה, קונגו, ניגריה, איטליה רוסיה ועוד.