בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 161 (262) 22/02/05

עסקי אוויר לרשימה המלאה

"הפעילות בתקופת ההתנתקות תהיה בהיקפים גדולים יותר ועם משמעויות אחרות", אומר סגן מפקד טייסת מסק"ר. מסוק אפאצ'י באוויר. צילום ארכיון

חיל-האוויר נערך ליישום תכנית ההתנתקות

סדנת אימון לפעילות בשטח מאוכלס, תרגיל לקראת הסלמה אפשרית בגבול הצפון והכנה משותפת עם משטרת ישראל. כך נראית תכנית האימון המעודכנת של חיל-האוויר לחודשים הקרובים, לקראת מבצע "שבת אחים", ביצוע תכנית ההתנתקות שצפוי להתרחש בקיץ הקרוב. "המוכנות לתהליך ההתנתקות וליום שאחריו היא בראש נושאי האימון של חיל-האוויר לתקופה הקרובה", אומר אל"ם ר', ראש מחלקת הדרכה בחיל-האוויר. רס"ן ש', סגן מפקד טייסת מסק"ר: "אנחנו נערכים לחודשיים רצופים באוויר"
מסוגל לשאת מטעדים ואמצעי חוזי מורכבים יותר מאלה של הסרצ'ר-2. ה"מחץ". צילום: התעשיה האווירית

נבחנת האפשרות: חיל-האוויר יצטייד בכטב"ם מסוג חדש

לאחר שורה של דיונים שנערכו במטה החיל, החל לאחרונה משא-ומתן לרכישתם של כטב"מים מסוג "מחץ" ("HERON"), מתוצרת התעשיה האווירית. אם תיחתם העסקה, ייקלטו המטוסים הראשונים בטייסת כבר במהלך השנה הקרובה
אחד ממסוקי האפאצ'י-לונגבאו האמריקאיים עליהם התאמנו הטייסים הישראלים בהסבה בארה"ב. סימולטור בישראל, בינתיים, עוד אין

חיל-האוויר יבחן את האפשרות לרכוש סימולטור טיסה למסוקי האפאצ'י והאפאצ'י-לונגבאו

ראשוני מסוקי האפאצ'י-לונגבאו (שרף) ינחתו בישראל בחודש אפריל הקרוב, ובינתיים נבחנים בחיל-האוויר פתרונות אימון שונים לטייסי המסוקים החדשים. לאחר שנפסלה בינתיים, מסיבות כלכליות, האפשרות להקים בארץ סימולטור למסוק המתקדם, הוחלט שאת אימוני הטיסה יעברו הטייסים בארה"ב. במקביל נשקלת הקמתו של סימולטור חלקי בארץ, שיופעל על מחשב שולחני רגיל, וישמש כמאמן אוויוני. על המחשב הזה יוכלו הטייסים להתאמן בתפעול המערכות האוויוניות הייחודיות לתצורה הישראלית של המסוק, אימון שלא יוכלו לערוך בסימולטור בארה"ב, שמותאם לתצורה האמריקאית של המסוק

כתבות לרשימה המלאה

גבוה, רגיש ועצמאי

מלבד מטוסים, מסוקים וכטב"ם, מאייש חיל-האוויר את המרחב האווירי באמצעי תצפית מסוגים שונים הכוללים, בין השאר, את בלוני התצפית. סיור ביחידה המפעילה את בלוני החיל עבור היב"א (יחידות הבקרה האוויריות) הפרושות ברחבי הארץ, חושף כלי גדול ושקט המעניק נקודת מבט מיוחדת

מרחיקי ראות

הם מסתובבים למעלה ומחפשים את היעד. הם יכולים לראות ממרחק של עשרות קילומטרים ולכוון מטוסי קרב, מסוקי קרב וכוחות קרקעיים אל מטרתם. סיירי האוויר של חיל-האוויר נוטלים חלק חשוב בפעילות המבצעית של צה"ל מאז קום המדינה וביתר שאת בארבע השנים האחרונות. בסוף, הם גם מוצאים את כל מי ומה שצריך למצוא

מניפים את הדגל

מהו המקום בו נפגשים באוויר מטוסי-קרב בכמות גדולה, בו מותר לכולם לטוס מהר ככל שירצו ולהשתמש בכל טכניקה, פצצה או טיל העולה על רוחם? זה, כמובן, יכול להיות רק "דגל כחול" - סדנת הקרב הגדולה ביותר של חיל-האוויר. צוות הבטאון הדרים עד לבסיס עובדה כדי לראות מה קורה כאשר כל-כך הרבה מטוסי F-16, F-16I ו-F-15 נפגשים בקרב-אוויר המוני ומה תהיה התוצאה הסופית. נקודת המוצא: אף אחד לא מוכן לחזור הביתה מבלי לנצח

באוויר העולם לרשימה המלאה

מגדלי התאומים, ה-11 בספטמבר 2001. "מדובר בבעיה שביסודה היא צבאית ופשוט 'יובאה' הביתה"

עושים סדר בשמיים

כחלק ממסקנותיו של משרד ההגנה האמריקאי לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, הקים הפנטגון את "המרכז להגנת שמי המולדת". לאחר שנים ארוכות בהן חלקו זרועות הצבא, רשויות מקומיות ותריסר סוכנויות פדראליות את עבודת ההגנה על שמי ארה"ב בשיתוף פעולה מזערי, שתוצאותיו היו הרות אסון, יהפוך המרכז החדש לסמכות העליונה בנושא
מטוס F/A-22 באוויר

מה לא קרה

התרסקותו של אב-טיפוס של ה-F/A-22 מעוררת שאלות בקרב חיל-האוויר האמריקאי. ברגע זה מתרכזת חקירת נסיבות התאונה דווקא במה שלא אירע
מפציץ ה-B-52 נושא את ה-X-43A בדרכו לטיסה ההיסטורית

מנוע נושם אוויר: שיא המהירות של כל הזמנים

הוכחה דרמטית לקונספט מנוע נושם-אוויר, בפרק זמן שטרם נוסה ובמהירות שטרם נראתה כדוגמתה: במהלך עשר שניות, גמא ה-X-43A מרחק של 32 קילומטרים במהירות משוערת של כ-5,650 קשר - 10,500 קמ"ש! „אלא שאליה וקוץ בה: הניסוי המוצלח יכול להיות שירת הברבור של המטוס השגא-קולי

משחקי מחשב

הקרב על הכחול הגדול

סימולטור קרבות מלחמת-העולם השנייה של "1C:Maddox Games" נאמן למציאות ומשחזר בדיוק רב את חוויית הקרב וחדוות הטיסה מעל האוקיינוס הפסיפי במהלך המלחמה

לטוס לעבר האחר

השנה היא 1937. ארצות-הברית התמוטטה תחת מעמסת השפל הכלכלי, איסור מכירת משקאות חריפים וההתבדלות הגוברת. מסילות הברזל ומערכת הכבישים המהירים הפכו לחסרי תועלת מאחר ועתה חוצים הם גבולות עוינים. המסחר והתחבורה נוטשים את הקרקע לטובת האוויר – הדרך היחידה בה מדינות בעלות-ברית מסוגלות ליצור קשר זו עם זו. תעופה הופכת לאובססיה ארצית כאשר פיראטים אוויריים נועזים נלחמים במיליציות עזות-רוח עבור השליטה בשמיים. בעולם שבו ספינות צפלין החוצות את קו האופק מלוות בטייסות קרב אינן מחזה נדיר מוחלפת הדיפלומטיה בתותח בקוטר 50 מ"מ המורכב על כנף העשויה מבד ועץ.