בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 155 (256) 01/02/04

כתבות

זהירות מטען כבד

לפני כשבועיים תירגלו שתי טייסות ההרקולס (קרנף) של חיל-האוויר, טייסת "הציפור הצהובה" וטייסת "הפילים", טיסות אספקה במצב מלחמה. בשיתוף עם יחידת ההעמסה של חיל-האוויר ומרכז ארגון ההטסה (מרא"ה), ביצעו מטוסי הרקולס סדנה מיוחדת. במשך ארבעה ימים המריאו המטוסים בזה אחר זה למשימות שכללו תגבור כוחות חי"ר, והצנחה של אפסניה וכוחות. צילומים מהאוויר

צילום: ליאור דיין

כאשר מצניחים אספקה לכוחות הממוקמים עמוק בשטח האויב, הדיוק הופך להכרח. "מטוסי-קרב מצוידים בכוונות מדויקות וממחושבות שעוזרות לפגוע במטרות שהם צריכים", אומר סגן ד', טייס הרקולס ואחראי הסדנה בטייסת "הציפור הצהובה". "למטוס ההרקולס, לעומתם, אין כוונת. בהצנחת אפסניה אנו חייבים לחשב נתונים כמו גובה ורוח, מפני שהמטען צונח לקרקע והמצנחים מושפעים מאוד מהרוח".

עוד באותו מדור

דרומי יורד בפעם האחרונה מטיסה ב"קרנף". צילום: קרין דנון

משב רוח דרומי

אל"ם (מיל') אורי דרומי היה מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, מפקד הוצאת "מערכות", ראש ענף חינוך בחיל-האוויר, עורך "בטאון חיל-האוויר" וכתב שלושה ספרים. כיום הוא מנהל הקשרים הבינלאומיים של המכון הישראלי לדמוקרטיה וכותב בעיתון "הארץ". אבל אם תשאלו אותו, הוא בראש ובראשונה איש חיל-האוויר

כחול פוגש כחול

טייסת "החרב המתהפכת" יצאה לאימון בו תרגלה צורות שונות של חילוצים. גולת הכותרת היתה שיתוף פעולה מיוחד עם חיל-הים בו תירגלו חילוץ פצועים מים סוף. ים ושמיים נפגשים