בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 155 (256) 01/02/04

עסקי אוויר לרשימה המלאה

בצבעי חיל-האוויר עם המערכות הישראליות, באוויר. מסוק האפאצ'י-לונגבו הישראלי ממריא לראשונה. צילום: מייק גואטינגס, באוינג

מסוק האפאצ'י–לונגבאו הראשון של חיל–האוויר ערך טיסת בכורה בתצורה הישראלית

במפעלי חברת "בואינג" בארה"ב נערכה בתחילת חודש פברואר טיסת הבכורה של מסוק האפאצ'י–לונגבאו (שרף) הראשון של חיל–האוויר בתצורתו הישראלית. המסוק הוטס על ידי טייסי ניסוי של "בואינג" ובמהלך הטיסה נערכו למערכותיו מספר בדיקות. בקרוב צפויים ראשוני המסוקים לנחות בישראל.
מגדיל את יכולתו המבצעית של המסוק. תא הגחון מותקן על האפאצ'י

תא הגחון כבר טס

מסוק האפאצ'י של חיל–האוויר, עליו הותקן תא גחון קדמי, ביצע בחודש דצמבר האחרון טיסת ניסוי ראשונה במרכז ניסויי הטיסה (מנ"ט) של חיל–האוויר.
ינחת בישראל כבר בשנה הבאה. מטוס הגאלפסטרים-5 בתצורת המכ"ם, בינתיים רק בהדמיית מחשב

נא להכיר: מטוס המכ"ם החדש של חיל–האוויר

התעשייה האווירית הציגה לאחרונה הדמיה ממוחשבת של מטוס הגאלפסטרים הישראלי, בתצורתו כמטוס מכ"ם. המטוסים החדשים צפויים לנחות בישראל בשנת 2005 ובחיל–האוויר כבר מתחילות ההכנות לקליטתם.

כתבות לרשימה המלאה

זהירות מטען כבד

לפני כשבועיים תירגלו שתי טייסות ההרקולס (קרנף) של חיל-האוויר, טייסת "הציפור הצהובה" וטייסת "הפילים", טיסות אספקה במצב מלחמה. בשיתוף עם יחידת ההעמסה של חיל-האוויר ומרכז ארגון ההטסה (מרא"ה), ביצעו מטוסי הרקולס סדנה מיוחדת. במשך ארבעה ימים המריאו המטוסים בזה אחר זה למשימות שכללו תגבור כוחות חי"ר, והצנחה של אפסניה וכוחות. צילומים מהאוויר
דרומי יורד בפעם האחרונה מטיסה ב"קרנף". צילום: קרין דנון

משב רוח דרומי

אל"ם (מיל') אורי דרומי היה מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, מפקד הוצאת "מערכות", ראש ענף חינוך בחיל-האוויר, עורך "בטאון חיל-האוויר" וכתב שלושה ספרים. כיום הוא מנהל הקשרים הבינלאומיים של המכון הישראלי לדמוקרטיה וכותב בעיתון "הארץ". אבל אם תשאלו אותו, הוא בראש ובראשונה איש חיל-האוויר

כחול פוגש כחול

טייסת "החרב המתהפכת" יצאה לאימון בו תרגלה צורות שונות של חילוצים. גולת הכותרת היתה שיתוף פעולה מיוחד עם חיל-הים בו תירגלו חילוץ פצועים מים סוף. ים ושמיים נפגשים

באוויר העולם לרשימה המלאה

ה-F-35. רבים מכנים את שלב המכרזים כמלחמה "על החיים ועל המוות"

מעורר מחלוקת

בעיצומו של שלב העיצוב והפיתוח של הפרויקט הרב-לאומי, מעורר מטוס
ה-F-35 (JSF) מחלוקת חריפה בין השותפות „כל אחת מן המדינות דורשת נתח גדול יותר בעוגת החוזים, בזמן שארצות-ברית מנסה לשמור על שלום בית
ה"קוואד-רוטור"

הקידמה כבר כאן

יצרנית המסוקים "בל" הקימה מפעל חדש למחקרים מתקדמים, בה תבחן קונספטים מתקדמים למסוקים עתידניים * מפעל-אחות ל"מפעל הבואשים" של "לוקהיד-מרטין" ו"מפעל הפאנטום" של "בואינג"

כל משימה, בכל מקום, בפחות משעתיים

תוכנית "פאלקון" יצאה לדרך * מטרתה - היכולת לתקוף כל מטרה בכדור-הארץ בתוך פחות משעתיים - אמורה להרתיע את כל אויבותיה של ארצות-הברית

מדור הסופה לרשימה המלאה

"עוצמה, הרתעה ויכולות שלא היו בידינו קודם לכן". הסופה בנגב. צילום: רובי קסטרו

"חדש, יפה ומרתיע"

שמונה שנות דיונים בחיל–האוויר, ארבע שנות פיתוח וייצור ב"לוקהיד–מרטין" וארבעה חודשי עיכוב וציפייה מורטת עצבים, הגיעו ב–19 בפברואר לסיומם. לאחר 21 שעות טיסה, מספר תידלוקים אוויריים וגם נחיתת ביניים אחת - נחתו שני מטוסי הסופה הראשונים בישראל. טיסות ראשונות כבר נערכות בטייסת "הנגב" ועכשיו תידרש הטייסת להוכיח את עצמה בשטח. סופה בישראל
צילום: רובי קסטרו

קיצור תולדות הסופה

הוא זכה בהתמודדות מול ה–F-15I וה–F/A-18E/F, הוא עוצב ותוכנן במיוחד עבור חיל–האוויר הישראלי והוא מביא עימו תרומה משמעותית ליכולות התקיפה של החיל. מטוס הקרב החדש הוא ללא ספק אחד מדגמי ה–F-16 הטובים בעולם. סיפורה של עיסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות צה"ל
הטייסים יורדים מהקוקפיט בתום המסע הארוך מטקסס. צילום: רובי קסטרו

אחרי המטוס בא הסימולטור: חיל–האוויר יצטייד במאמן טיסה לסופה

אחרוני מטוסי הסופה אותם רכש חיל–האוויר יגיעו לישראל רק בשנת 2008, אך כבר בתחילת 2006 יעמוד לרשות הטייסים בארץ סימולטור מתקדם, שיוצב בבסיס חצור. כל המערכות האוויוניות יותקנו במאמן, כמו במקור, ודימוי הטיסה יהיה מדויק ביותר