בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 153 (254) 01/10/03

עסקי אוויר

נבחנת האפשרות: מטוסי השחף של חיל-האוויר יעברו השבחה מקיפה

חיל-האוויר שוקל בימים אלה את האפשרות לערוך השבחה למטוסי השחף (סי-סקאן) שברשותו. ההשבחה תכלול את שיפור מערכות התצפית והאוויוניקה במטוס ותתבצע במפעלי התעשייה האווירית. החלטה בנושא צפויה להתקבל בשבועות הקרובים

נתנאל שלומוביץ

מטוס השחף, שמשמש לסיור ימי, משרת בחיל-האוויר מאז שנת 1978. הטייסים הם אומנם אנשי חיל-האוויר, אבל את תדירות המשימות ואת אופיין קובע חיל-הים, שלצרכיו מופעל המטוס. כעת, לאחר שנים רבות של פעילות, ועקב התיישנות המערכות, נוצר הצורך בשידרוג.

"חיל-הים הציג את דרישותיו בכל הנוגע לשיפור מערכות התצפית של המטוס", אומר סא"ל ל', מפקד הטייסת הבינלאומית, שמפעילה את מטוסי השחף. "אנחנו מצידנו נדאג להשביח את מערכות האוויוניקה של המטוס, כדי שיוכל להמשיך לטוס". תהליך ההשבחה יתבצע, כאמור, בתעשייה האווירית וצפוי להימשך כשנתיים.

עוד באותו מדור

אחת מחבילות הכרוזים צונחת אל העיר שכם

לראשונה מאז תחילת העימות בשטחים: חיל-האוויר הטיל כרוזים מעל עיר פלשתינאית

האירועים האלימים בשטחים נמשכים כבר יותר משלוש שנים, ובצה"ל ממשיכים לחפש דרכים שונות להעביר את מסריה של מדינת ישראל לעם הפלשתינאי. אחת הדרכים המיוחדות שננקטו לאחרונה היא הטלת כרוזים מעל ערים וכפרים פלשתינאיים. רק לפני כחודשיים הוסמכה טייסת "הדקוטה" לבצע משימות מסוג זה, וכבר לאחר מספר שבועות ביצע מטוס ערבה מהטייסת משימה ראשונה, מעל העיר שכם

נמשכת הספירה לאחור לקראת הגעת מטוסי הסופה בדצמבר

משלחת ראשונה של אנשי צוות-אוויר מטייסת הסופה יצאה אל מפעלי "לוקהיד-מרטין" בארצות הברית, כדי לעבור הכשרה קרקעית על מערכות המטוס. במקביל יטוס כל אחד מהם עשר גיחות על סימולטור. "כבר אי אפשר להתאפק עוד", אומר אחד הנווטים במשלחת